Nowoczesny HR bez PR-u się nie obejdzie

• Coraz częściej działy HR i PR łączą siły, by pozyskać i zatrzymać młode talenty.
• W ich wspólnym arsenale można znaleźć m.in. takie narzędzia jak wydarzenia promocyjne, budowanie społeczności, nietypowe ogłoszenia rekrutacyjne czy grywalizacje.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Nowoczesny HR bez PR-u się nie obejdzie

Raport EBI (Employer Brand International, 2014), w którym przebadano blisko 1200 liderów opinii w obszarze budowania marki pracodawcy, wskazuje że, najpopularniejszymi kanałami komunikacji działań są: social media (76 proc.), strony www dotyczące rozwoju kariery (64 proc.), programy stażowe i rozwojowe (43 proc.), newslettery wewnętrzne (40 proc.) oraz programy poleceń pracowniczych (39 proc.). Ważne by kanały te wykorzystywać mądrze ciągle poszukując nowych dróg dotarcia do potencjalnych przyszłych pracowników.

Specjaliści z Procontent Communication radzą, aby w social media, nie tylko korzystać z własnych profili firmowych i wokół nich budować społeczność, ale także docierać do liderów opinii w sieci tzw. influencerów. Na przykład polecenie ze strony naukowego koła pasjonatów, którzy zaproszą do stażu w naszej firmie, może odegrać większą rolę niż ten sam wpis umieszczony na naszym profilu firmowym. Poszukiwanie influencerów wymaga jednak narzędzi ciągłego monitorowania mediów społecznościowych i oceny wpływu poszczególnych kanałów w dyskusji dotyczącej brandu.

Tu z pomocą działom HR mogą przyjść mogą pracujący w sieci piarowcy. Działania agencji public relations z zakresu employer brandingu dają możliwość prawidłowego zidentyfikowania influencerów oraz umożliwiają firmie prowadzenie dialogu z wieloma z nich.

Poprzez wspólne akcje wymyślone przez specjalistów PR można zaangażować w poszukiwanie odpowiednich kandydatów znaczny potencjał ludzki. Wystarczy angażujący i budujący share'owalność (dużą liczbę udostępnień) temat.

Młode talenty

Im młodsze pokolenie rekrutowanych tym ważniejszy wizerunek oraz co ciekawe działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Młodzi ludzie deklarują, że chętniej podejmą pracę u pracodawcy, który edukuje i prowadzi kampanie społeczne.

I tu znów wkraczają specjaliści od komunikacji, którzy pomagają stworzyć program społecznej odpowiedzialności biznesu. Angażują i budują społeczności wokół firmy jednocześnie dbając o ich odpowiednie nagłośnienie. Zespoły PR nie tylko od wielu lat budują atrakcyjne strategie do projektów CSR, ale także dbają o ich wiarygodność pozyskując partnerów społecznych, patronaty instytucjonalne oraz budując sojusze z innymi uczestnikami rynku.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.