Szukają pracy, prawie co dziesiąty Polak korzysta z co najmniej trzech rozwiązań technologicznych. Z których najczęściej?
- Autor:jk
- •2 sie 2018 11:09

- Co trzeci poszukujący pracy Polak znalazł ofertę zatrudnienia dzięki reklamie wyświetlanej w serwisach społecznościowych - wynika z raportu ManpowerGroup.
- Co piąty skorzystał z aplikacji mobilnych.
- 21 proc. wymieniał wiadomości z potencjalnym pracodawcą.
Jak wynika z badań ManpoweGroup,których wyniki opublikowano w raporcie „Siri, szukaj ofert pracy”, najwięcej Polaków dowiedziało się o ofercie zatrudnienia z reklamy w mediach społecznościowych - 32 proc. 22 proc. kandydatów znalazło interesujące go informacje za pomocą aplikacji mobilnych, 21 proc. pisząc wiadomości do organizacji, a 12 proc. brało udział w wirtualnych targach pracy.
Nieco rzadziej badani korzystali z wideokonferencji z potencjalnym pracodawcą - 9 proc. oraz czatu z pracodawcą na jego stronie internetowej - 8 proc. Z wyszukiwania głosowego za pomocą wirtualnego asystenta korzystało 4 proc. ankietowanych.
ManpowerGroup wyodrębnił również grupę kandydatów, którzy częściej niż pozostali korzystają z rozwiązań technologicznych w poszukiwaniu nowego zatrudnienia. To osoby, które wykorzystują do tego celu minimum trzy rozwiązania technologiczne - w Polsce tę grupę stanowi 12 proc. badanych; średnia globalna wynosi 11 proc.
- Organizacje na całym świecie stawiają czoła największemu od 12 lat niedoborowi pracowników i blisko połowa firm zgłasza trudności ze znalezieniem odpowiednio wykwalifikowanych kandydatów. Coraz częściej więc inwestują w technologie, które mają im pomóc przyciągnąć największe talenty - mówi Iwona Janas, dyrektor generalna w ManpowerGroup. - Wdrażanie technologii HR nie powinno jednak być celem samym w sobie. Są one wartością dodaną tylko wtedy, gdy stoją za nimi kreatywni ludzie, którzy potrafią wykorzystać w pełni ich potencjał i wiedzą, jak dzięki nim rozwiązać istniejące problemy.
W skali globalnej najczęściej wykorzystywane są reklamy w mediach społecznościowych; średnia wynosi 31 proc. Najchętniej, w grupie analizowanych krajów, w Brazylii - 44 proc. Aplikacje mobilne wykorzystuje 17 proc. kandydatów; najwięcej w Indiach - 38 proc. Indie przodują również w wymianie wiadomości tekstowych kandydatów z firmą. Korzysta z nich 24 proc. Hindusów. Średnia globalna wynosi tu 11 proc.
Kandydaci cenią relacje


KOMENTARZE (1)