PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Nowoczesne technologie w rekrutacji. Z jakich narzędzi korzystają kandydaci?

Szukają pracy, prawie co dziesiąty Polak korzysta z co najmniej trzech rozwiązań technologicznych. Z których najczęściej?

  • Autor:jk
  • 2 sie 2018 11:09
Nowoczesne technologie  w rekrutacji. Z jakich narzędzi korzystają kandydaci?
(Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Co trzeci poszukujący pracy Polak znalazł ofertę zatrudnienia dzięki reklamie wyświetlanej w serwisach społecznościowych - wynika z raportu ManpowerGroup.
  • Co piąty skorzystał z aplikacji mobilnych.
  • 21 proc. wymieniał wiadomości z potencjalnym pracodawcą.

Jak wynika z badań ManpoweGroup,których wyniki opublikowano w raporcie „Siri, szukaj ofert pracy”, najwięcej Polaków dowiedziało się o ofercie zatrudnienia z reklamy w mediach społecznościowych - 32 proc. 22 proc. kandydatów znalazło interesujące go informacje za pomocą aplikacji mobilnych, 21 proc. pisząc wiadomości do organizacji, a 12 proc. brało udział w wirtualnych targach pracy.

Nieco rzadziej badani korzystali z wideokonferencji z potencjalnym pracodawcą - 9 proc. oraz czatu z pracodawcą na jego stronie internetowej - 8 proc. Z wyszukiwania głosowego za pomocą wirtualnego asystenta korzystało 4 proc. ankietowanych.

ManpowerGroup wyodrębnił również grupę kandydatów, którzy częściej niż pozostali korzystają z rozwiązań technologicznych w poszukiwaniu nowego zatrudnienia. To osoby, które wykorzystują do tego celu minimum trzy rozwiązania technologiczne - w Polsce tę grupę stanowi 12 proc. badanych; średnia globalna wynosi 11 proc.

- Organizacje na całym świecie stawiają czoła największemu od 12 lat niedoborowi pracowników i blisko połowa firm zgłasza trudności ze znalezieniem odpowiednio wykwalifikowanych kandydatów. Coraz częściej więc inwestują w technologie, które mają im pomóc przyciągnąć największe talenty - mówi Iwona Janas, dyrektor generalna w ManpowerGroup. - Wdrażanie technologii HR nie powinno jednak być celem samym w sobie. Są one wartością dodaną tylko wtedy, gdy stoją za nimi kreatywni ludzie, którzy potrafią wykorzystać w pełni ich potencjał i wiedzą, jak dzięki nim rozwiązać istniejące problemy. 

W skali globalnej najczęściej wykorzystywane są reklamy w mediach społecznościowych; średnia wynosi 31 proc. Najchętniej, w grupie analizowanych krajów, w Brazylii - 44 proc. Aplikacje mobilne wykorzystuje 17 proc. kandydatów; najwięcej w Indiach - 38 proc. Indie przodują również w wymianie wiadomości tekstowych kandydatów z firmą. Korzysta z nich 24 proc. Hindusów. Średnia globalna wynosi tu 11 proc.

Kandydaci cenią relacje

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Nowoczesne technologie w rekrutacji. Z jakich narzędzi korzystają kandydaci?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Marioef 2019-09-24 12:46:01

    Musimy też pamiętać, że obecnie rynek pracy się bardzo wyspecjalizował, Osoby szukające pracy są bardzo świadome i wykształcone, coraz lepiej odnajdują się w meandrach rekrutacji. Podczas aplikowania coraz częściej oceniają swoje przyszłe miejsce pracy po tym, jakie pracodawca stosuje narzędzia rekrutacji

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.