PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Nowe metody rekrutacyjne. Zwykła rozmowa kwalifikacyjna już nie wystarcza

Jeszcze kilka lat temu prawie każdy mógł z łatwością wyobrazić sobie scenariusz rozmowy kwalifikacyjnej, wytypować pytania i przygotować odpowiedzi. Dziś jednak coraz więcej firm decyduje się zaangażować profesjonalnego HR-owca, który może zaskoczyć nas szeregiem zadań, testów czy gier.

  • Autor:JP
  • 21 gru 2015 12:14
Nowe metody rekrutacyjne. Zwykła rozmowa kwalifikacyjna już nie wystarcza
Podczas rozmowy kwalifikacyjnej rekruterzy mają do wyboru cały wachlarz nowych narzędzi HR pozwalających na zbadanie profilu i poziomu dopasowania kandydata do stanowiska. /Fot. Flickr, Samuel Mann, CC2.0
REKLAMA

Gdzie widzi się pan za 10 lat? Jakie są pani największe wady i zalety? Co uważa pan za swój największy zawodowy sukces? – to standardowe pytania, których każdy z nas jeszcze do niedawna mógł się spodziewać podczas tradycyjnej rozmowy rekrutacyjnej.

Ten zestaw, a także udzielane przez kandydatów odpowiedzi stały się jednak na tyle przewidywalne, że rekruterzy praktycznie całkowicie z niego zrezygnowali. W zamian za to postawili na zupełnie nowe sposoby rekrutacji.

– Ta zmiana spowodowana jest nie tylko wyczerpaniem się starej formuły, ale i ewolucją relacji na rynku pracy. Dziś przedsiębiorca, który chce znaleźć specjalistę, nie może biernie czekać, aż ten przyśle mu CV. Musi aktywnie działać, a także zadbać o swój employer branding, aby odpowiednio zaprezentować firmę i zwrócić uwagę najcenniejszych kandydatów – mówi Agnieszka Szczypińska z agencji pośrednictwa pracy GP People.

Dlatego też obecnie przedsiębiorstwa coraz częściej powierzają szukanie nowych pracowników i nawiązywanie relacji z nimi profesjonalistom, a ci, aby znaleźć idealnego kandydata, podejmują nie tylko wieloetapowe, ale i wielokanałowe działania.

Rekrutacja przed rekrutacją

Często zanim jeszcze dojdzie do rozmowy kwalifikacyjnej, rekruterzy sami aktywnie poszukują kandydatów i to nie tylko przez zamieszczanie ogłoszeń, ale także poprzez tak zwany scouting. To znaczy, że starają się odnaleźć ich tam, gdzie spędzają oni swój wolny czas lub dotrzeć do nich w ich obecnym miejscu pracy.

Zbierają opinie o interesującym ich pracowniku, kontaktują się z nim udając potencjalnego klienta, przyjaźnie rozmawiają, obserwują, jak wykonuje on swoje obowiązki. Jeśli na tej podstawie stwierdzą, że zachowanie i cechy potencjalnego kandydata odpowiadają wymaganiom stawianym przez firmę, dla której działają, to praktycznie od ręki osoba taka zapraszana jest na rozmowę kwalifikacyjną, podczas której rekruter będzie starał się przekonać ją do zmiany miejsca zatrudnienia.

– Na podobnych zasadach działają również dziś poszukiwania pracownika w mediach społecznościowych. Bo to właśnie z nich rekruter może dowiedzieć się, w jakiej firmie pracujemy obecnie, a często nawet na jakim dokładnie stanowisku – mówi Agnieszka Szczypińska.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Nowe metody rekrutacyjne. Zwykła rozmowa kwalifikacyjna już nie wystarcza

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.