Nietypowe rekrutacje: wyzwanie dla kandydatów czy rekruterów?

Rozmowy kwalifikacyjne są często stresujące dla kandydatów. Osoby szukające pracy zastanawiają się nad potencjalnymi pytaniami, ćwiczą autoprezentację i podsumowują swoje sukcesy zawodowe. Zdarzają się jednak rekrutacje, które wybiegają poza schematy i są zaskoczeniem również dla rekruterów. Nietypowy profil kandydata, bardzo wąska specjalizacja czy budowanie całego oddziału firmy w krótkim czasie – to tylko przykłady wyzwań, z którymi mierzą się agencje rekrutacyjne.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Nietypowe rekrutacje: wyzwanie dla kandydatów czy rekruterów?

PODZIEL SIĘ


Autor: JS

17 maj 2018 6:00


  • Rynek pracownika nie ułatwia poszukiwań odpowiednich osób do pracy.
  • Jeśli do tego dochodzą specyficzne wymagania wobec kandydatów, poprzeczka zostaje zawieszona jeszcze wyżej.
  • Przy nietypowych rekrutacjach pomocne będzie wsparcie profesjonalistów, którzy bazując na swoim doświadczeniu efektywnie i sprawnie przeprowadzą cały proces.

Co można zrobić z pudełka ołówków? Wymień 10 niestandardowych zastosowań. Jak opisałbyś siłomierz 8-letniemu dziecku? – takie nietypowe pytania mogliby usłyszeć kandydaci do pracy u światowych liderów jak Google czy Tesla Motors. Organizacje, które w swoim DNA mają nieszablonowe myślenie, celowo wplatają w proces rekrutacji zadania, które pomogą szybko i skutecznie zweryfikować kompetencje potencjalnych współpracowników. To, co innym wydaje się ekstrawaganckie i pozbawione logiki, dla nich jest doskonałą okazją do sprawdzenia, jak kandydat reaguje na stres i czy potrafi kreatywnie podchodzić do zadań.

Nie każda organizacja potrzebuje zaskakujących i skomplikowanych zadań dla kandydatów, by zbudować odpowiedni zespół. Zdarza się również, że z pozoru zwyczajne procesy rekrutacyjne bywają wyzwaniem dla rekruterów.

 – Nietypowe projekty częściej dotyczą nie tyle zaskakującego stanowiska, a oczekiwań klienta wobec nas i wymagań, jakim musimy sprostać. Rekrutacja kilkudziesięciu osób w obszarze marketingu w całej Polsce w przeciągu 2 tygodni to jedno z ostatnich naszych wyzwań. Musieliśmy w tym czasie stworzyć kalkulację, harmonogram rekrutacji, przeprowadzić rozmowy, zrobić podsumowania ponad 90 kandydatów, umówić osoby na spotkania z klientem, przekazać wszystkim informację zwrotną i skoordynować przyjazd na szkolenie. Ze względu na bardzo krótki termin realizacji pracowaliśmy także poza standardowymi godzinami pracy, będąc w stałym kontakcie mailowym i telefonicznym
z kandydatami i klientem – mówi  Martyna Ładkowska z agencji rekrutacyjnej Jobhouse.

Nietypowym projektem jest również tworzenie z klientem jego biznesu. Agencje rekrutacyjne biorą także udział w budowaniu całego oddziału firmy, a ich głównym zadaniem jest stworzenie struktury organizacji, zespołu, jak i wszelkie doradztwo w zakresie HR. Jest to niezwykle odpowiedzialna rola, ponieważ warunkuje dalsze funkcjonowanie firmy.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.