PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Niekończące się rekrutacje: Czekając na odpowiedź od firmy

72 proc. Polaków w wieku produkcyjnym przyznało, że chociaż raz wzięło udział w procesie rekrutacyjnym. Aż 69 proc. z nich stwierdziło, że czas trwania rekrutacji jest zbyt długi.

  • Autor:JP
  • 7 gru 2015 12:17
Niekończące się rekrutacje: Czekając na odpowiedź od firmy
Częstwo okazuje się że rekrutacja jest wieloetapowa, a pracownik musi uzbroić się w cierpliwość na kolejne miesiące. /Fot. Flickr, Fabíola Medeiros, CC2.0
REKLAMA

Większość z nas przynajmniej raz pomyślała „muszę znaleźć nową pracę”. Powodów ku temu, w zależności od poziomu stanowiska czy charakteru pracy, może być milion: zła atmosfera w firmie, zbyt niskie wynagrodzenie, chęć rozwoju personalnego, itd. Gdy już zapadnie decyzja o zmianie, rusza długi i mozolny proces zwany poszukiwaniem pracy.

Za każdym razem schemat wygląda bardzo podobnie: parę godzin spędzonych na przeglądaniu stron internetowych z ofertami pracy, aby wybrać tych kilka najciekawszych. Potem oczywiście należy przygotować dokumenty aplikacyjne i dołożyć wszelkich starań, aby wyglądały interesująco, estetycznie oraz żeby zwróciły uwagę rekrutera przy preselekcji.

Po długich przygotowaniach, zbieraniu informacji na temat przedsiębiorstwa, pisaniu CV i listu motywacyjnego sprofilowanego pod kątem firmy, wszystko zostaje wysłane i – cisza.

Komentarze zniecierpliwionych kandydatów

– W jednej z firm znanego dużego koncernu - zadzwonili do mnie po ponad 3 miesiącach od nadania ogłoszenia. Proces trwał następne 2 miesiące - przeszłam prawie do końca etapu, a później cisza - zero odzewu – pisze Monika G.

– Właśnie się spotkałem z podobnym przypadkiem. Swoje CV wysłałem w listopadzie, a na początku stycznia zadzwonili do mnie z HR firmy i spytali, czy nadal szukam pracy –  opowiada Mariusz S.

– Brałem udział w procesie rekrutacji do znanej firmy kosmetycznej na stanowisko koordynatora rejonu sprzedaży. Rekrutacja odbywała się przez headhunting i trwała 2 miesiące – dodaje Marcin J.

Gdy już dojdzie do pierwszego spotkania, najczęściej okazuje się, że rekrutacja jest wieloetapowa. Wtedy pracownik musi uzbroić się w cierpliwość na kolejne miesiące, czekając na informację zwrotną na temat losów jego kandydatury.

Przestarzałe narzędzia

Opieszałość przy procesach rekrutacyjnych zdecydowanie nie wynika z lenistwa pracowników działów human resources. Jednym z największych problemów rekruterów w Polsce są przestarzałe narzędzia jakie mają do dyspozycji. Sprawia to, że procesy rekrutacji, szczególnie na etapie preselekcji, przeciągają się w czasie, co w efekcie niesamowicie frustruje potencjalnych kandydatów, jak również samych pracodawców.

– Pamiętajmy, że każda rekrutacja generuje koszty dla przedsiębiorstwa. A im dłużej trwa, tym większe koszty – mówi Łukasz Sójka, dyrektor Atota, właściciela platformy ZapraszamNaRozmowe.pl.

– Również w tej dziedzinie przyszłością są nowe technologie, takie jak videorekrutacje. To narzędzie nie tylko przyśpiesza cały proces, ale – jak pokazują doświadczenia – zdecydowanie redukuje koszty i wpływa na efektywność rekrutacji – dodaje.

Inwestycje we wszelkiego rodzaju innowacje i nowe technologie są dla większości przedsiębiorców kluczem do rozwoju. Branża HR wydaje się w tej kwestii zaniedbana, a zdecydowanie potrzebuje nowoczesnych narzędzi, alby nadążać za zmieniającymi się warunkami rynkowymi.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Niekończące się rekrutacje: Czekając na odpowiedź od firmy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.