PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Nie zachłystujcie się trendami, bo stare metody w rekrutacji wciąż działają

Uaktualnianie zakładki "kariera" ma sens. Jak wynika z przygotowanego przez firmę rekrutacyjną eRecruitera raportu „Strona Kariera z perspektywy kandydata”, 70 proc. badanych uaktualnianie tam ofert pracy odbiera jako sygnał, że firmie zależy na poszukiwaniu zaangażowanych pracowników.

  • KDS
  • 12 maj 2022 20:00
Nie zachłystujcie się trendami, bo stare metody w rekrutacji wciąż działają
80 proc. kandydatów deklaruje, że docenia firmy, które zamieszczają na swoich stronach bieżące rekrutacje (Fot. Unsplash/Austin Distel)
REKLAMA
  • Firma rekrutacyjna eRecruiter sprawdziła, jaki sens w dobie królujących mediów społecznościowych i aplikacji do szukania pracy ma posiadanie strony "kariera".
  • Z raportu „Strona Kariera z perspektywy kandydata”, wynika, że firmy powinny o nią dbać jak o największy skarb i na bieżąco aktualizować wszystkie zamieszczane na niej informacje.
  • 85 proc. kandydatów śledzi oferty pracy na stronie internetowej pracodawcy. Ok 70 proc. osób zamieszczanie na stronie aktualnych ofert pracy odbiera jako  sygnał, że firmie zależy na poszukiwaniu zaangażowanych pracowników.

- Podstawowym źródłem wiedzy o rynku pracy jest internet, a szukając informacji kandydaci trafiają na strony firmowe lub strony o pracodawcach. Zakładka "kariera" to swego rodzaju wizytówka, od jakości której może zależeć to, czy organizacja wykorzysta szansę na pozyskanie osób o szukanych kompetencjach, czy ją straci. Niektóre firmy nie mają świadomości, jaką wartość niesie posiadanie strony poświęconej pracy, dla innych barierą stworzenia atrakcyjnej i skutecznej strony bywa brak czasu, zasobów czy wsparcia ze strony działu IT i marketingu - mówi Katarzyna Trzaska z eRecruitera.

Jak podkreśla, te firmy, które dbają zarówno o szatę graficzną, jak i merytoryczną zawartość swoich zakładek, z pewnością zwiększają potencjał rekrutacyjny i skuteczność prowadzonych działań.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Strona pracodawcy

Z raportu „Strona Kariera z perspektywy kandydata” wynika, że aż 85 proc. kandydatów śledzi oferty pracy na stronie internetowej pracodawcy. Tendencja ta widoczna jest wśród wszystkich trzech grup kandydatów: pracowników biurowych (z ang. white collars), pracowników fizycznych (blue collars) oraz osób pracujących w usługach, np. handel, gastronomia, usługi beauty (pink collars).

Różnice natomiast dotyczą częstotliwości przeglądania ofert w zakładkach o pracy - pracownicy fizyczni oraz reprezentanci sektora usług częściej niż pracownicy biurowi odwiedzają strony firm po to, by zapoznać się z ofertami.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Nie zachłystujcie się trendami, bo stare metody w rekrutacji wciąż działają

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • . 2022-05-13 20:22:55

    Stare metody? Czyli masz plecy, masz dobrą pracę, nie masz ich możesz ewentualnie pracować za najniższą krajową.... lub wcale.

  • Alan 2022-05-13 20:00:17

    Właśnie jestem w trakcie rekrutacji. Jak dowiaduję się, że nie będę rozmawiał z dyrektorem albo szefem to mówię grzecznie, ŻEBY JUŻ NIGDY NIE DZWONIŁ DO MNIE ŻADEN HROWIEC

REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.