Nawet praca w Coca-Coli już tak nie przyciąga. To rodzice i szkoły stworzyli problem?

- Młodzi chcą zarabiać więcej, rozwijać się i awansować szybciej. Żeby temu sprostać pracodawcy muszą przyjąć odmienną strategię HR-ową, ale niezbędna jest również otwartość szkół na zmianę podejścia do edukacji młodych ludzi. Nadal większość szkół reprezentuje czysto akademickie podejście do kształcenia ludzi - wskazuje Askaniusz Sawicki, dyrektor ds. personalnych w Coca-Cola HBC Polska.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Nawet praca w Coca-Coli już tak nie przyciąga. To rodzice i szkoły stworzyli problem?

PODZIEL SIĘ


Autor: Justyna Koc

16 gru 2017 18:00


• Rynek pracownika nasila się - podkreśla Askaniusz Sawicki, dyrektor ds. personalnych w Coca-Cola HBC Polska.

• Wpływ na to ma sytuacja ekonomiczno-społeczna w kraju i zmiany legislacyjne silnie wpływające na warunki, w jakich funkcjonują firmy.

• Nie bez znaczenia są także zmiany w oczekiwaniach pracowników, jakie niesie ze sobą coraz liczniejsza na rynku pracy reprezentacja młodych generacji.

*****

Czy Coca-Cola  także ma w Polsce problemy z rekrutacją?

Askaniusz Sawicki, dyrektor ds. personalnych w Coca-Cola HBC Polska: - Zarówno badania, analizy, jak i obserwacje pokazują, że mamy do czynienia z rynkiem pracownika. Dotyczy to właściwie wszystkich branż i każdego poziomu stanowisk. Podobnie jak inne firmy, my również odczuwamy zachodzące zmiany. Coraz trudniej znaleźć dobrych pracowników liniowych, ale również i menedżerów.

Przyczyn zaistniałej sytuacji zapewne jest kilka. Między innymi silny wpływ na rynek pracy ma sytuacja ekonomiczno-społeczna w kraju, zmiany legislacyjne silnie wpływające na warunki, w jakich funkcjonują firmy oraz zmiany w oczekiwaniach pracowników, jakie niesie ze sobą coraz liczniejsza na rynku pracy reprezentacja młodych generacji. Bezrobocie jest na relatywnie niskim poziomie, co przekłada się wprost na dostępność kandydatów do pracy, a ci, którzy mają pracę, otwierają się na zmianę dopiero po zaproponowaniu znacznie atrakcyjniejszych warunków niż te, na które firmy standardowo mogą sobie pozwolić, realizując swoje strategie wynagrodzeń. Oczekiwania pracowników rosną zarówno w obszarze wynagrodzenia, benefitów, jak i dynamiki kariery czy elastycznych form i czasu pracy. To znacznie podnosi poprzeczkę pracodawcom i zmusza do weryfikacji wcześniej przyjętych strategii dotyczących budowania wizerunku pracodawcy, rekrutacji, rozwoju talentów, utrzymania pracowników i kształtowania struktury wynagrodzeń i benefitów.

- Rozpoznawalna marka to ogromna odpowiedzialność. Każde nasze działanie ma wpływ na odbiór marki, naszych produktów i firmy jako pracodawcy mówi Askaniusz Sawicki (Fot. Stengaard/Wikipedia) - Rozpoznawalna marka to ogromna odpowiedzialność. Każde nasze działanie ma wpływ na odbiór marki, naszych produktów i firmy jako pracodawcy mówi Askaniusz Sawicki (Fot. Stengaard/Wikipedia)
CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.