PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Napiszesz, ile płacisz, a kandydaci i tak się nie zgłoszą. Ważniejsza jest inna informacja

Dziś niemal każde słowo w ogłoszeniu o pracę ma znaczenie. 68 proc. kandydatów przyznaje, że dokładnie zapoznaje się z całą jego treścią. Jakich informacji szukają? Trzy najważniejsze to lokalizacja, typ umowy oraz nazwa stanowiska.

  • Katarzyna Domagała-Szymonek
    KDS
  • 4 maj 2022 20:00
Napiszesz, ile płacisz, a kandydaci i tak się nie zgłoszą. Ważniejsza jest inna informacja
Mimo popularności home office aż 6 na 10 respondentów, przeglądając ofertę pracy, w pierwszej kolejności zwraca uwagę na adres potencjalnego pracodawcy. (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Firma rekrutacyjna Michael Page sprawdziła, w jaki sposób pracownicy reagują na oferty zatrudnienia.
  • W dobie home office kandydaci nadal w pierwszej kolejności zwracają uwagę na lokalizację firmy – dla 59 proc. ankietowanych jest to najważniejsza informacja w ogłoszeniu o pracę.
  • Firmy powinny zdać sobie sprawę, że dla wielu kandydatów zapoznanie się z ogłoszeniem jest momentem kształtowania się pierwszego wrażenia na temat potencjalnego pracodawcy, które decyduje o tym, czy będą chcieli ubiegać się o daną posadę.

Wyniki badań przeprowadzonych przez firmę Michael Page wskazują, że potencjalnych pracowników w ogłoszeniu o pracę najbardziej interesuje lokalizacja ich przyszłego miejsca pracy. Takiej odpowiedzi udzieliło 59 proc. respondentów. Zaraz potem, na drugim i trzecim miejscu, plasuje się typ umowy (47 proc.) i nazwa stanowiska (44 proc.).

Dopiero na dalszych pozycjach pojawiły się informacje dotyczące wynagrodzenia (37 proc.) oraz poziomu stanowiska (24 proc.). Kandydaci zwracają również uwagę na nazwę firmy (19 proc.) oraz na datę publikacji oferty (18 proc.).

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Mimo popularności home office aż 6 na 10 respondentów, przeglądając ofertę pracy, w pierwszej kolejności zwraca uwagę na adres potencjalnego pracodawcy. Oznacza to, że kandydatom zależy na dobrze skomunikowanej, a często także prestiżowej lokalizacji. Możemy przypuszczać, że dla wielu osób praca zdalna jest bardzo wygodną alternatywą, ale czasami warunki domowe nie są w stanie zastąpić nam udogodnień nowoczesnego i komfortowego biura, z którego wiele osób chciałoby nadal korzystać. Pracodawcy, którzy zaoferują kandydatom rozwiązanie hybrydowe z pewnością zyskają na atrakcyjności na rynku pracy – wyjaśnia Jacek Łuć z firmy rekrutacyjnej Michael Page.

Kandydat wie, czego chce 

Badanie Michael Page pokazuje również, jakich informacji w ofertach pracy brakuje kandydatom. Niemal dziewięciu na dziesięciu (88 proc.) respondentów uważa, że ogłoszenia powinny zawierać informacje o kulturze organizacyjnej firmy, czyli o zasadach i wartościach, którymi kieruje się dane przedsiębiorstwo. Podobny odsetek kandydatów (87 proc.) chciałby poznać widełki płacowe, podczas gdy 69 proc. interesuje pakiet benefitów.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Napiszesz, ile płacisz, a kandydaci i tak się nie zgłoszą. Ważniejsza jest inna informacja

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Kamil 2022-05-06 09:30:00

    Ciekawy jestem czy to akurat specyfika mojej braży (it/devops) bo ostatnio rozmawialiśmy o tym i nikt z nas nie czyta nawet ogłoszeń/wiadomości na ln jeśli nie zobaczy widełek. Potem dopiero czytamy dalej. Wiadomo w jakiej branży sprawdzano te preferencje?

REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.