PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Praca zdalna po nowemu. Mamy projekt zmian w Kodeksie pracy

Najnowsze trendy w rekrutacji. Jak znaleźć dobrą pracę?

• 21 proc. aktywnych zawodowo Polaków chce zmienić miejsce zatrudnienia.
• Trwałe spadki bezrobocia stworzyły najlepsze od 8 lat warunki na rynku pracy.
• W 2016 r. wzrośnie wykorzystanie usług headhunterów

  • Autor:jk
  • 12 sty 2016 12:44
Najnowsze trendy w rekrutacji. Jak znaleźć dobrą pracę?
- Systematyczne budowanie własnej marki to doskonały sposób również dla osób planujących zmianę pracy - mówi Krzysztof Inglot, pełnomocnik zarządu Work Service. Fot. pixabay
REKLAMA

Utrzymujące się bezrobocie poniżej 10 proc. w połączeniu z dobrą koniunkturą gospodarczą przekłada się na wzrost poziomu zatrudnienia. Pracodawcy mają coraz poważniejsze problemy z obsadzeniem nowych stanowisk, a to powoduje, że rekruterzy będą mieli w tym roku pełne ręce roboty.

Wśród firm headhunterskich następuje powrót do sytuacji sprzed kryzysu w 2008 r., kiedy to pracownicy byli kuszeni lepszymi warunkami i w rezultacie w płynny sposób zmieniali miejsce zatrudnienia. Co zrobić, aby być właśnie tym, który otrzymuje propozycję lepszej pensji, warunków czy ciekawszej pracy? Po pierwsze dajmy się znaleźć.

Czytaj też: Oferty pracy w 2016 r. Rekomendacja w dużych miastach

Jeszcze do niedawna budowaniem wizerunku w mediach społecznościowych zajmowały się przede wszystkim firmy. W nowoczesny i skuteczny sposób komunikowały się z rynkiem budując rozpoznawalność swojej marki. Jednocześnie rozwijały swój biznes pozyskując nowych oraz utrzymując dotychczasowych klientów.

- Systematyczne budowanie własnej marki to doskonały sposób również dla osób planujących zmianę pracy. W dzisiejszych czasach rekruterzy bardzo często sprawdzają wizerunek kandydata w mediach społecznościowych. Dlatego tak ważne stają się aktywności promujące wiedzę i kompetencje kandydata. Warto brać udział w dyskusjach na forach, grupach, klubach tematycznych, które są związane z naszym wymarzonym stanowiskiem. Pokażmy swoje sukcesy na krótkim filmiku, zdjęciu lub dodajmy informację o naszych osiągnięciach. To narzędzia, którymi w prosty sposób możemy się wyróżnić i zwrócić uwagę headhunterów – mówi Krzysztof Inglot, pełnomocnik zarządu Work Service.

Krzysztof Inglot, Fot. Mat. pras.
Krzysztof Inglot, Fot. Mat. pras.

Rekruterzy intensywnie wykorzystują sieci społecznościowe: zarówno te o charakterze ogólnym jak i portale dedykowane specjalistom z konkretnej branży. Można wybierać z pośród różnych stron, ale przede wszystkim zarejestrujmy nasze profile na zawodowych serwisach społecznościowych oraz w bazach kandydatów, takich jak workservice.pl. W wielu przypadkach są to podstawowe narzędzia rekrutera do wyszukania odpowiedniego kandydata.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Najnowsze trendy w rekrutacji. Jak znaleźć dobrą pracę?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.