PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Na źle poprowadzonej rekrutacji firmy mogą dużo stracić

  • Autor: KDS
  • 4 lip 2017 12:59

To, jak przebiega rekrutacja w twojej firmie, może mieć dużo większe konsekwencje niż ci się wydaje. Z najnowszego badania „Candidate Experience” wynika, że niemal co druga osoba, która ma za sobą nieprzyjemną rekrutację, zniechęca się do zakupu produktów lub usług firmy, która źle ją potraktowała.

Na źle poprowadzonej rekrutacji firmy mogą dużo stracić
Negatywne skutki rekrutacji mogą być odczuwalne na wielu płaszczyznach (fot. pixabay.com)
REKLAMA

• Firma, która zostawia negatywne wrażenia z procesu rekrutacyjnego, ponosi straty nie tylko kadrowe, ale też biznesowe.

• Aż 47 proc. ankietowanych przyznało, że negatywne wrażenia ze spotkania z rekruterem powodują zniechęcenie do robienia u nich zakupów. Ale nie tylko. 

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

• Nie trzeba wiele, by firmy zostawiły po sobie negatywne wrażenie. Wystarczy zapomnieć poinformować o efekcie rozmowy kwalifikacyjnej. 

 

O tym, że na rozmowę kwalifikacyjną powinien przygotować się zarówno kandydat, jak i rekruter, wiadomo nie od dziś. W dobie rynku pracownika, od jego decyzji i sposobu przeprowadzenia rozmowy zależy bardzo wiele. 

Tymczasem najnowsze wyniki 4. edycji badania „Candidate Experience”, zrealizowanego przez eRecruiter i Koalicję na rzecz Przyjaznej Rekrutacji, wskazują, że jest to dużo więcej, niż się wydaje. Skutki mogą być odczuwalne również na innych płaszczyznach.

Poza problemami kadrowymi i stratą klienta, z badania „Candidate Experience” wynika, że co piąta osoba, która została źle potraktowana odradzi aplikowanie innym. Odradzać może również korzystanie z jej produktów. Tym samym ucierpieć może wizerunek firmy. 

- Wrażenia kandydatów z rekrutacji mają duży wpływ na postrzeganie produktów oraz usług firmy. Dobrze przeprowadzony proces gwarantuje, że nawet pomimo negatywnej odpowiedzi, kandydat wróci do nas jako klient. Ważną rolę odgrywa tutaj komunikacja na każdym etapie, którą ułatwia nam system eRecruiter. Dzięki niemu dużo łatwiejsze jest np. wysyłanie informacji zwrotnej do aplikujących. A to właśnie brak feedbacku stwarza zagrożenie, że kandydat będzie odbierał firmę jako nierzetelną i przełoży swoje doświadczenia również na opinię o produktach czy usługach – mówi Jagoda Haczyk, specjalista ds. rekrutacji w AGATA.

Czytaj więcej: eRecruiter odpala nową opcję. Teraz rekruter umówi się z kandydatem przez SMS-a

Eksperci zauważają, że nie trzeba wiele, by niedoszły pracownik wyszedł z rozmowy kwalifikacyjnej niezadowolony. Na negatywne odczucia kandydatów wpływają czynniki ludzkie, gdy rekruter m.in. zapomni poinformować o powodach niezatrudnienia lub zakończeniu procesu. 

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Na źle poprowadzonej rekrutacji firmy mogą dużo stracić

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA