Na rynku pracy pojawiają się przedstawiciele pokolenia Z

Na rynek pracy wkracza nowe pokolenie pracowników. Zdaniem specjalistów pokolenie „ Z” czyli młodzi ludzie urodzeni po 2000 roku mają być lepsi niż pokolenie „Y”.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Na rynku pracy pojawiają się przedstawiciele pokolenia Z

Mają dominować nie tylko pod względem aspiracji ale także wyznawanych wartości - dzięki czemu mają być wyjątkowo dobrymi pracownikami. Specjaliści rynku pracy zauważają, że na rynku pracy zaczynają pojawiać się nowi pracownicy - pokolenie „Z”. - Osoby z generacji „Z” charakteryzują się dużą empatią, otwartością i bezpośredniością. Mają dużą potrzebę kontaktów międzyludzkich i lubią spotkania twarzą w twarz, mimo dużego zaangażowania w media społecznościowe. Budowanie relacji społecznych jest dla nich priorytetem, dlatego tak łatwo poznają nowe osoby - mówi Kamila Gutowski, współwłaścicielka agencji pracy tymczasowej Skills Net

Pokolenie „Z” czyli osoby urodzone po 2000 roku zdaniem ekspertów różnić mają się od dotychczas dominującego pokolenia „Y” - Pomimo, że pokolenie „Z” dopiero zaczyna wchodzić w dojrzałe życie, zyskuje przewagę nad starszym pokoleniem, ze względu na swoją otwartość na świat oraz wielozadaniowość. Zarówno poznawanie nowych ludzi, jak i podróżowanie po całym świecie nie stanowi dla nich problemu, a wręcz jest ciekawym wyzwaniem, źródłem odczuwanej satysfakcji – dodaje Gutowski.

Pokolenie "Y" to ludzie urodzeni między 1980 a 2000 rokiem. Igreki nie cieszą się dużą sympatią wśród pracodawców. Przylgnęła do nich łatka nielojalnych i roszczeniowych pracowników, którzy bez wahania zmieniają miejsce pracy, gdy tylko nadarzy się ku temu okazja.

Zobacz też: Pokolenie Y, motywacja: jak zrozumieć igreka

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.