PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Nie tylko pensja. Jak skutecznie walczyć o pracownika i wygrywać z kontrofertą

Mimo pandemii Polacy chcą szukać pracy. Pracodawcy nadal poszukują talentów. Znalezienie odpowiedniej osoby, złożenie konkretnej oferty pracy nie oznacza jednak, że możemy pisać powitalnego e-maila. Bardzo często bowiem obecny pracodawca naszego potencjalnego nowego pracownika, chcąc go zatrzymać, składa kontrofertę. Jak być w takiej sytuacji konkurencyjnym?

  • Karolina Markowska
    km
  • 25 mar 2021 20:00
Nie tylko pensja. Jak skutecznie walczyć o pracownika i wygrywać z kontrofertą
Co trzeci pracownik myśli o zmianie pracy (fot. Pixabay)
REKLAMA
  • Już w momencie początkowych rozmów z kandydatami należy dogłębnie zbadać ich motywacje oraz kierunki dalszego rozwoju - wyjaśnia Paweł Knieć, konsultant HRK Engineering & Manufacturing.
  • Jak pokazują badania rynku, pracowników przekonują nie tylko pieniądze. Pracownicy często biorą pod uwagę podejście pracodawcy do elastycznego czasu pracy. 
  • W przypadku pokolenia X (1965-1980) oraz Baby Boomers (1946-1964) elastyczny czas pracy jest brany pod uwagę pod kątem rodzinnym. Natomiast w przypadku pokolenia milenialsów jest to aspekt społeczny i rozrywkowy - praca nie jest całym życiem.

 

Z najnowszego Barometru Rynku Pracy przygotowanego przez Work Service wynika, że mimo dość niepewnej sytuacji na rynku pracy co trzeci pracownik myśli o zmianie pracy. Jak zaznaczają autorzy, to najwyższy wynik od 2014 roku.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Oczywiście część pracowników ma ewentualną zmianę w planach i nie podejmuje żadnych działań. Są jednak tacy, którzy aktywnie szukają nowego pracodawcy. Nie tylko przeglądają oferty pracy, ale również wysyłają CV i uczestniczą w rozmowach kwalifikacyjnych. Ci, którzy otrzymają od potencjalnego nowego pracodawcy pozytywny sygnał, liczyć muszą się z próbą zatrzymania przez dotychczasowego pracodawcę. I tu pojawia się pytanie - jak zawalczyć o talent i wygrać z kontrofertą? 

Zbadaj grunt podczas pierwszej rozmowy

Oczywiście najcześciej przekonują finanse. Jednak jak wskazuje Paweł Knieć, konsultant HRK Engineering & Manufacturing, należy zwrócić uwagę na pozostałe czynniki ułatwiające decyzję o zmianie pracy i odrzuceniu kontroferty.

- Już w momencie początkowych rozmów z kandydatami należy dogłębnie zbadać ich motywacje oraz kierunki dalszego rozwoju. Uwzględniając to, na czym zależy danemu pokoleniu, możemy w momencie składania oferty wyszczególnić te aspekty, które są w danej organizacji i stanowią odpowiedź na ich potrzeby – mówi Paweł Knieć.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

#whyoffice

#whyoffice Biuro to nie tylko adres 15 czerwca 2021 • 09:30
Debata Propertynews.pl, Propertydesign.pl, PulsHR.pl

Partnerzy

logotyp
logotyp
logotyp
logotyp
logotyp

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Nie tylko pensja. Jak skutecznie walczyć o pracownika i wygrywać z kontrofertą

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • IMHO 2021-03-25 21:43:17

    Dzwonią do mnie headhunterzy i pytają za ile bym był skłonny zmienić pracę. Jak mówię kwotę to zaczynają się jęki i czy bym obniżył oczekiwania za jakieś kafeterie i tego typu rzeczy. Odpowiadam, że mam to u obecnego pracodawcy ale nie korzystam bo preferuję powszechnie akceptowalny środek płatniczy który mogę wymienić na dowolny towar lub usługę.

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.