PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Młodzi mają problem. Idą na żywioł i nie zawsze dobrze wypadają podczas rekrutacji

  • Justyna Koc
    jk
  • 7 kwi 2021 10:54

Młodzi ludzie miewają problem z mówieniem o sobie, co wpływa negatywnie na przebieg rozmów o pracę. Tymczasem pracodawcy potwierdzają, że umiejętności miękkie są kluczowe podczas rekrutacji.

Młodzi mają problem. Idą na żywioł i nie zawsze dobrze wypadają podczas rekrutacji
Pracodawcy muszą dostosować system rekrutacji do młodych osób, znając specyfikę odbiorców (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Pracodawcy wskazują, że o wiele lepiej z autoprezentacją radzą sobie młodzi, którzy aktywnie wychodzą poza schemat.
  • Oceniani są jako bardziej zaradni i pewni siebie, niż ci bez doświadczenia pozaszkolnego – wynika z wywiadów prowadzonych przez Fundację Zwolnieni z Teorii.
  • Właśnie dlatego ruszył program „Pokolenie lockdown” realizowany przez Fundację Zwolnieni z Teorii i grupę ING, którego celem jest zaktywizowanie młodych ludzi oraz wspieranie ich przedsiębiorczości i zaradności życiowej.

Konieczność pracy zdalnej to nie tylko zmiana formy, ale także podejścia do organizacji czasu i zadań. Według badań Ipsos (2020) dla Światowego Forum Ekonomicznego niemal połowa osób aktywnych zawodowo twierdzi, że w czasie pandemii ma zmniejszoną produktywność (46 proc.) i pracuje w niekonwencjonalnych godzinach – na przykład bardzo wcześnie rano lub późno w nocy (44 proc.).

Prawie połowa osób pracujących z domu skarży się na samotność i izolację (49 proc.) lub trudności z wykonywaniem pracy z powodu nieodpowiedniej organizacji przestrzeni czy wyposażenia domowego biura (46 proc.). Jak to wpłynie na wejście nowego pokolenia na rynek pracy?

Odpowiedni język

Rozwiązaniem jest digitalizacja oraz komunikacja dostosowana do pokolenia Z, dla którego technologia jest nieodłącznym elementem życia. Jak wskazuje Paula Bruszewska, prezes Fundacji Zwolnieni z Teorii, komunikacja do młodszych, zaangażowanych osób powinna być nastawiona na poszukiwanie nowych, ekscytujących doświadczeń, życiowych wyzwań i zachęcanie do zmiany, a nie premiująca stabilizację i poczucie bezpieczeństwa. 

Czytaj też: Na rynku pracy jest ich ponad 4 mln. Jacy są i czego oczekują młodzi z pokolenia Z?

- Pracodawcy muszą dostosować system rekrutacji do młodych osób, znając specyfikę odbiorców. Aktywni, młodzi ludzie garną się do pracy i wykazują dużą inicjatywę własną. Jeśli takich ludzi szukasz do pracy, to komunikuj się językiem prostym i ciekawym. Jakiś czas temu został przeprowadzony test na studentach, którym przedstawiono standardową ofertę pracy. Nie rozumieli treści, języka ani przekazu. Rekruterska nowomowa nie jest z ich świata, co utrudnia zrozumienie oferty pracy na wstępie - mówi Paula Bruszewska.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Młodzi mają problem. Idą na żywioł i nie zawsze dobrze wypadają podczas rekrutacji

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA