O tym, że znalezienie odpowiedniego pracownika wcale nie jest proste, wiedzą przedstawiciele spółki PCO. Ten krajowy producent urządzeń optoelektronicznych na potrzeby wojska oraz pozostałych służb mundurowych rozwija nowoczesne technologie i tworzący je zespół pracowników. Młodych talentów szuka na wiele sposobów.

Spółka PCO należy do Polskiej Grupy Zbrojeniowej, która konsoliduje ponad 60 firm (z branży zbrojeniowej, stoczniowej, offshore i nowych technologii)
Firma od lat aktywnie rozwija kontakty z władzami i biurami karier najlepszych polskich uczelni technicznych, aby na bieżąco zapoznawać studentów z tematem nowych technologii wykorzystywanych w przemyśle obronnym i zachęcać ich do podjęcia stażu, a w przyszłości zatrudnienia w PCO.
Spółka uczestniczy jako ekspert w konferencjach naukowych, jak również realizuje własne wydarzenia dla studentów, prezentując swoje zaplecze i największe osiągnięcia w branży optoelektroniki. Dodatkowo z myślą o młodych, potencjalnych pracownikach, prowadzi program staży i praktyk oraz bierze udział w wybranych targach pracy.
Poszukując młodych talentów zainteresowanych rozwojem zawodowym w dziedzinie optoelektroniki spółka bierze udział w pierwszej edycji Festiwalu Pracy Jobicon.
- Nasza obecność na Festiwalu Pracy Jobicon to kolejna inicjatywa, którą podejmujemy w ramach realizacji działań promujących naszą firmę jako atrakcyjnego, innowacyjnego i dającego możliwości rozwoju pracodawcę. Liczymy, że nowoczesna formuła wydarzenia przyciągnie młode talenty. Pozwoli nam na aktywną prezentację firmy i będzie okazją do pozyskania specjalistów w zakresie projektowania układów cyfrowych, rejestracji i przetwarzania obrazu, inżynierów elektroników oraz ekspertów w zakresie satelitarnych systemów obserwacyjnych i systemów optycznych – mówi Maurycy Wojtak, dyrektor ds. zarządzania kadrami z PCO.
Targi pracy to dla uczestników okazja do zapoznania się z działalnością różnych firm. Same targi w ostatnim czasie przechodzą metamorfozę. Roll-up, darmowe długopisy, broszury czy miseczka z cukierkami to za mało, by wyróżnić się podczas targów. Niektórzy wyświetlają na monitorze filmy prezentujące wnętrze firmy. Inni promują się za pomocą pracowników, np. wyklejają stoisko zdjęciami z firmowych imprez i spotkań. Są i tacy, którzy organizują konkursy i testy, dzięki którym kandydat może zweryfikować swoje umiejętności.

KOMENTARZE (0)