PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Młode firmy mogą wygrać wyścig o najlepszych pracowników. Jak?

• Start-upy mają szansę wygrać z korporacjami walkę o najlepszych pracowników.
• Muszą jednak odrzucić przestarzałą już (w większości z branż) metodę kija i marchewki.
• Dobre pieniądze to tylko pierwszy warunek, który musi zostać spełniony.
• Najlepsi pracownicy, o których biją się korporacje i start-upy, chcą widzieć sens swojej pracy.

  • Autor: AT
  • 23 cze 2016 10:27
Młode firmy mogą wygrać wyścig o najlepszych pracowników. Jak?
- Pokolenie dzisiejszych 20- i 30-latków chce mieć w pracy realny wpływ na rozwój firmy - mówi prezes Łukasz Krasnopolski (fot.mat.pras.)
REKLAMA

Osoby mające doświadczenie w zarządzaniu projektami w korporacjach, ale już znudzone dużą strukturą – bardzo często świetnie odnajdują się w pracy w start-upach. Jak ich do siebie przyciągnąć?

Zrezygnuj z kija i marchewki

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Dan Pink w książce „Drive” opisał eksperyment przeprowadzony na dzieciach lubiących rysować. Podzielono je na dwie grupy: pierwszej dano kartki i kredki, aby zaczęły rysować. Drugiej też, ale do tego obiecano nagrodę za wykonanie zadania. Dzieci zaczęły rysować.

Te z grupy pierwszej – tak jak zawsze, gdyż była to ich pasja. W grupie drugiej dzieci pracowały „na szybko”, bardziej niedbale niż zwykle, bo śpieszyły się do obiecanej nagrody… Eksperyment powtórzono jakiś czas później. Dzieci z grupy drugiej już na początku zabawy zapytały, jaką nagrodę otrzymają za rysunek.

Czytaj też: Start-up to biznes, a nie narzekanie i jęczenie o pieniądze?

Nagrody typu „jeśli zrobisz coś, to…”, niszczą kreatywność. Zewnętrzne motywatory mogą znacząco zmniejszyć zainteresowanie samym zadaniem, a pozytywnie stymulują tylko przez pierwsze kilka godzin. Koncentracja na nagrodzie zawęża pole widzenia, tak jak w przypadku rysujących dzieci.

Choć nauka dość jasno wypowiada się o efektywnym motywowaniu, to firmy nadal wykorzystują tradycyjne, niesprawdzające się już metody kija i marchewki. A skupić się powinni na wywołaniu motywacji wewnętrznej.

Daj niezależność

Do wykonywania pracy mocno powtarzalnej zwykle motywują tylko pieniądze, ale w pracy wymagającej własnej inicjatywy – a taką jest zwykle praca w start-upach – dobre pieniądze to tylko pierwszy warunek, który musi zostać spełniony.

Firmy powinny skupić się na wywołaniu motywacji wewnętrznej (fot.mat.pras.)
Firmy powinny skupić się na wywołaniu motywacji wewnętrznej (fot.mat.pras.)
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Młode firmy mogą wygrać wyścig o najlepszych pracowników. Jak?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.