PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Miejskie spółki mają problem. Na rynku brakuje kierowców autobusów

Z Barometru Zawodów wynika, że w większości województw brakuje kierowców autobusów. Jak radzą sobie z tym wyzwaniem miejskie spółki?

  • Autor: jk
  • 21 lis 2018 20:00
Miejskie spółki mają problem. Na rynku brakuje kierowców autobusów
MPK Łódź organizuje szkolenia dla przyszłych kierowców (Fot. Facebook/MPK – Łódź)
REKLAMA
  • Szacuje się, że w Polsce brakuje obecnie od 50 do 100 tys. kierowców pojazdów kategorii C, C+E oraz D.
  • Spółki organizują szkolenia dla przyszłych kierowców lub podnoszą pensje.
  • Tworzą też specjalne kampanie mające zachęcić do podjęcia pracy w zawodzie kierowcy.

Z Barometru Zawodów wynika, że w większości województw brakuje kierowców autobusów. Łódzkie, mazowieckie i podlaskie - w tych trzech województwach mamy równowagę popytu i podaży. W 2019 r. będzie jeszcze trudniej o fachowców w tym obszarze. Według szacunków tylko na Mazowszu nie będzie deficytu.

Źródło: Barometr Zawodów
Źródło: Barometr Zawodów

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Firmy podejmują działania, które mają pomóc w uzupełnienie deficytów kadrowych. MPK Łódź organizuje szkolenia dla przyszłych kierowców. W tym roku do pracy przyjęto 129 osób, z czego 90 proc. to uczestnicy kursów. Z kolei w ubiegłym roku przyjęto do pracy 106 osób. Mimo to nadal brakuje 70 osób - część kierowców odchodzi na emeryturę. Jak podaje spółka na swoim profilu na Facebooku, aż 282 kierowców autobusów na 1078 zatrudnionych ma powyżej 55 lat.

Właśnie dlatego spółka zorganizowała specjalną kampanię, która ma zachęcić do pracy w zawodzie kierowcy. Jak wskazuje łódzkie MPK, jest ona skierowana do osób, które zamierzają się przebranżowić.

- Nikt nie będzie bardziej wiarygodny dla osób z zewnątrz niż kierowcy MPK Łódź, dlatego to oni zostali głównymi bohaterami kampanii. Wybrano nie tylko te osoby, które wcześniej wykonywały inny zawód, a ostatecznie postanowiły zostać kierowcą autobusu komunikacji miejskiej. Twarzą kampanii zostały również osoby z ciekawym hobby, którym praca w MPK Łódź umożliwia rozwijanie pasji - czytamy na Facebooku.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (25)

Do artykułu: Miejskie spółki mają problem. Na rynku brakuje kierowców autobusów

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Kierowca kat B 2020-11-05 07:52:42

    Słyszeliście, że PKM Tychy zatrudnia kierowców z kategorią B i finansuje kategorię D oraz zapewnia przeszkolenie i pracę po zdaniu prawa jazdy na kat. D??

  • nowy 2020-02-18 20:15:58

    Ja znalazlem 7zł netto na godzine na skoczka umowa zlecenie masakra praca 12-14 godzin dziennie chce pojezdzić z pół roku by się coś nauczyć i zagranica albo jak się coś znajdzie innego to zmieniam zawód. Gdzie wy te prace znajdujecie za 15- 20 zł za godz? Tu w okolicy to max na 3 osiówkach międzynarodówka bliska to mają 12-14 zł jest luty 2020 żeby nie było że jakiś stary post.

  • podpis 2019-05-22 06:36:22

    żartownisie, od pół roku nie mogę znaleźć pracy jako kierowca autobusu :D takie braki są w tej polsce :)

  • Kierowca Mpk 2018-11-27 11:36:54

    Driver....pełen szacunek za Twoją wypowiedź!!!! Mój komentarz jest nieco niżej. Jako kobieta kierowca MPK absolutnie nie podpisuje się pod słowami Pani z filmiku!!!!

  • Driver 2018-11-24 17:25:15

    Nie przebrnąłem przez ten film. Dla mnie to co opowiadają w większości mija się z rzeczywistością. Niech się wypowiedzą kierowcy prawdziwi ze stażem, a nie tacy wielcy z 1,5 rocznym, którzy żyją jeszcze marzeniami i klaskają uszami jak dadzą im pojeździć nowym wozem, albo dziewczyny, które dostają lepsze wozy bo przecież nie wypada inaczej. No ale co za sens byłoby zrobić film np. z 10 chłopa co narzekają przez pół godziny :P Niech powiedzą prawdę, że o 2 w nocy któryś dzień z rzędu człowiek podpiera się nosem bo brak sił i każdego dnia powtarza się "ile ja tu ku...wa jeszcze wytrzymam". Niech powiedzą jak mocno rozwala się organizm, jakie są kłopoty z ciśnieniem, z kręgosłupem, jak mocno cierpią oczy bo w szybie czołowej odbija się całe wnętrze autobusu. Niech powiedzą jaki jest kryzys rano. Często 5 czy 10 min. przerwy na pętli jest zbawienne bo się przysypia. O tym się nie mówi. Jednak staram się zrozumieć takich ludzi, ale też przez właśnie takich "miłośników" zarabia się tyle co się zarabia bo jak się usłyszy od jednego czy drugiego osobnika, że cytuję "jak by płacili połowę to też bym jeździł, bo kocham tą pracę" Nosz ku...wa!!! Ze swojej strony mogę powiedzieć tyle, że żałuję tego wyboru. Mogłem zostać na C+E przynajmniej pieniądze lepsze, a tak...zasiedziałem się już te paręnaście lat i teraz zmienić pracę byłoby mi bardzo ciężko. Do tych co się tak tym zawodem jarają powiem tylko tyle...marzenia to nie wszystko i zastanówcie się dobrze zanim pójdziecie w tą stronę ;)

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.