PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Microsoft: Silna kultura cyfrowa. Ona pomoże w walce o pracowników

W polskich przedsiębiorstwach o silnej cyfrowej kulturze ponad połowa pracowników (52 proc.) ma poczucie znaczącego wpływu na rozwój firmy, która jednocześnie wzmacnia potencjał ich rozwoju. W organizacjach o słabej kulturze cyfrowej odsetek ten wyniósł raptem 8 proc. - wynika z badania Microsoftu.

  • Autor:jk
  • 12 mar 2018 11:44
Microsoft: Silna kultura cyfrowa. Ona pomoże w walce o pracowników
Silna cyfrowa kultura organizacyjna ma szczególne znaczenie w organizacjach, gdzie pod jednym dachem znajdują się cztery generacje pracowników. (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • By konkurować o talenty i utrzymywać pracowników, firmy potrzebują nie tylko nowych technologii, ale przede wszystkim silnej kultury cyfrowej.
  • Jeśli technologia jest wprowadzana w środowisku o wysokiej kulturze cyfrowej, poczucie rozwoju potencjału osobistego wśród pracowników znacząco rośnie.

Wyniki badania Ipsos realizowane na zlecenie Microsoftu wyraźnie pokazują, że samo posiadanie technologii w miejscu pracy nie wystarczy do podniesienia efektywności, zaangażowania i innowacyjności pracowników. Potrzebna jest silna cyfrowa kultura, w której liderzy promują oraz maksymalnie wykorzystują potencjał technologii do podniesienia skuteczności działania swoich pracowników.

Oznacza to długookresowe uczenie się i rozwój osobisty, co jest również środkiem budowania lojalności zespołu. Cyfrowa kultura podnosi dodatkowo poczucie podmiotowości pracowników, czyli przekonania o tym, że rozwijają się i mają wpływ na swoją firmę. Do pracy w silnej kulturze cyfrowej przyznaje się nieco ponad 15 proc. polskich pracowników uczestniczących w badaniu.

Czytaj też: Nowoczesne technologie zastępują tradycyjne CV

- Kultura organizacyjna w dobie transformacji cyfrowej jest niezwykle ważnym aspektem zmiany. Wynika to z dużego oporu ludzi, którzy przez wiele lat pracowali w różnych działach firmy i nigdy nie stykali się z cyfryzacją. Muszą oni przestawić swoje myślenie, sposób działania, prognozowania i podejmowania decyzji na ten, który jest ściśle powiązany z danymi. Wymaga to od zespołu dużo szybszej reakcji niż do tej pory. Dlatego trzeba przygotować pracowników nie tylko kompetencyjnie, ale również pod kątem sposobu myślenia i patrzenia na to, co robiło się dotychczas. Zaszczepienie w organizacji cyfrowego modelu myślenia jest istotne, ale również niezwykle trudne - podkreśla Maciej Buba, digital director w Pizza Hut.

- Pracownicy wyposażeni w technologię mają poczucie, że mogą realizować swoje zadania na maksymalnym poziomie swoich możliwości. To szczególnie istotne dla firm, którym zależy na przyciągnięciu i utrzymaniu pracowników. Kulturę cyfrową należy rozwijać m.in. w celu wzmocnienia potencjału swoich pracowników oraz zachęcania ich do tego, by osiągali więcej - mówi Daria Gostkowska, dyrektor HR w polskim oddziale Microsoft.

Cztery pokolenia w firmie

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Microsoft: Silna kultura cyfrowa. Ona pomoże w walce o pracowników

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.