PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Michał Młynarczyk, Devire: HR musi stać się promotorem nowej normalności

– Rolą HR po pandemii będzie wsparcie dla menedżerów w procesie adaptacji do nowej rzeczywistości, wyposażenie ich w potrzebne kompetencje i narzędzia. Większość firm już wprowadziła niezbędne rozwiązania, które zapewnią tzw. „work flow” – komentuje Michał Młynarczyk, prezes agencji Devire i członek zarządu Polskiego Forum HR.

Michał Młynarczyk, Devire: HR musi stać się promotorem nowej normalności
Według Młynarczyka, firmy, które zaniedbały transformację cyfrową – szczególnie w HR – mają dużo trudniejszą lekcję do odrobienia. (Fot. mat. pras.)
REKLAMA
  • HR jest kluczowy, aby przejście do tzw. nowej normalności odbyła się z jak najmniejszym kosztem dla pracowników, ale również dla firmy.
  • Złe zaadaptowanie do postpandemicznej rzeczywistości będzie skutkować spadkiem produktywności i zwiększeniem frustracji wśród pracowników, co w dłuższej perspektywie przełoży się na zwiększenie ich rotacji.
  • HR w przyszłości będzie musiał coraz więcej czasu poświęcać na analizę, które z procesów w firmie można w pełni zdigitalizować.

Michał Młynarczyk, prezes agencji Devire i członek zarządu Polskiego Forum HR, wskazuje w rozmowie z PulsHR.pl, że znacząca część kandydatów i pracodawców odczuwa duży stres związany z aktualną sytuacją. Wielu pracowników i menedżerów ma problemy z przestawieniem się na nowy hybrydowy tryb pracy w zdalnych czy rozproszonych zespołach.

Era hybrydy

– Rolą HR po pandemii będzie wsparcie dla menedżerów w procesie adaptacji do nowej rzeczywistości, wyposażenie ich w potrzebne kompetencje i narzędzia. Większość firm już wprowadziła niezbędne rozwiązania, które zapewnią tzw. „work flow” – komentuje Michał Młynarczyk.

Z kolei te firmy, które nie były gotowe na przeniesienie swoich działań całkowicie do świata technologii, prężnie pracują nad wdrożeniem odpowiednich procedur. I tu, według Młynarczyka, niewątpliwie znacząca jest rola HR. Jeśli nawet nie jako działu pilotującego nowe formy komunikacji, to agenta zmiany i promotora nowej normalności.

– Przykładowo onboarding pracowników czy szkolenia coraz częściej przestawiane są na platformy e-learningowe oraz wideokonferencje na popularnych komunikatorach dla firm, jak np. Skype czy Ms Teams. Największą zmianą jest rodzące się wśród klientów zaufanie, że da się jednak prowadzić kompleksowy proces rekrutacyjny za pomocą technologii teleinformatycznych – komentuje Michał Młynarczyk.

HR jest więc kluczowy, aby tranzycja do nowej normalności odbyła się z jak najmniejszym kosztem dla pracowników, ale również dla firmy. Jak zaznacza Młynarczyk, złe zaadaptowanie do postpandemicznej rzeczywistości będzie skutkować spadkiem produktywności i zwiększeniem frustracji wśród pracowników, co w dłuższej perspektywie przełoży się na zwiększenie ich rotacji.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Michał Młynarczyk, Devire: HR musi stać się promotorem nowej normalności

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.