PARTNER PORTALU partner portalu

Mercedes zmienił politykę rekrutacyjną. Oto powody i skutki

Zmiany na polskim rynku pracy przekonały koncern Mercedes, by zmienić politykę rekrutacyjną. W lipcu 2019 r. firma podsumowała, jakie efekty dały decyzje podejmowane przez nią dwa lata temu.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Mercedes zmienił politykę rekrutacyjną. Oto powody i skutki

  • Mercedes inicjował swoje starania o zwiększenie partycypacji kobiet w zawodach technicznych (także motoryzacyjnych) od kilku lat.
  • Służą temu m.in. akcje „She’s Mercedes”, czy współpraca z lokalnymi szkołami i władzami w miejscach, w których firma inwestuje w nowe zakłady.
  • Mercedes przekonuje, że chce i działa wobec kobiet z mniejszych ośrodków. Wie, że na prowincji panie mają mniejsze szanse i wybór kariery zawodowej.

Kobiety są coraz częściej świadome swojej wartości dla pracodawców i odważniej obejmują stanowiska kierownicze w biznesie, polityce i życiu społecznym. Edukują się, według danych Eurostatu, 33 proc. Europejek, a 45 proc. Polek, może pochwalić się co najmniej tytułem licencjata bądź inżyniera. Dla porównania panowie w EU (i w Polsce) posiadający takie samo wykształcenie to 29 proc. populacji. Nowoczesna gospodarka i rosnący rynek pracy potrzebują wykształconych i aktywnych zawodowo kobiet.

Dostrzegając te sytuacje Mercedes-Benz zdecydował się już kilka lat temu postawić na kobiety - zarówno jako klientki, jak i jako cenne zasoby ludzkie.

"Najpierw była inicjatywa „She’s Mercedes”, która pozwala marce lepiej poznać i potem spełniać oczekiwania (pań). Obejmuje m.in. serwis internetowy tworzony przy współudziale kobiet z całego świata, które wzajemnie się inspirują, dzieląc się spostrzeżeniami na temat sukcesu zawodowego, życia prywatnego, realizacji pasji i właściwego zbalansowania wszystkich dziedzin życia" można było przeczytać w notce prasowej, podsumowującej działanie Mercedesa w Polsce i na świecie.

„She’s Mercedes” to program oferujący networking i pomoc w rozwiązywaniu problemów w trzech obszarach życia nowoczesnej kobiety: mobilności, usług finansowych oraz edukacji w dziedzinie zarządzania finansami.

Po kilku latach konsekwentnych wysiłków marki w Polsce, kobiety stanowią obecnie już ponad 25 proc. klientów Mercedesa.

Baner promujący rekrutację Mercedesa do fabryki w Jaworze. (fot. Mercedes Polska/materiały praoswe/media.daimler.pl) Baner promujący rekrutację Mercedesa do fabryki w Jaworze. (fot. Mercedes Polska/materiały praoswe/media.daimler.pl)

Przełomowy rok 2017

Dwa lata temu  Mercedes-Benz Manufacturing Poland rozpoczęła budowę fabryki ultranowoczesnych silników do osobowych modeli Mercedesa, a rok później ogłosiła kolejną inwestycję, tym razem budowę fabryki baterii elektrycznych. W obu zakładach zatrudnienie znajdzie ponad 1300 osób.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.