PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Marta Florczak, Auchan: Zmieniłam branżę po ponad 20 latach i bardzo doceniam tę zmianę

- Auchan znajduje się w fazie transformacji. Praca w pewnych zawodach się zmienia, przykładem mogą być tu kasy. Dziś rolą kasjera może być także asystowanie klientowi przy kasie automatycznej czy tankomacie i pomoc w chwilach, gdy klient potrzebuje wsparcia lub ma pytanie. Rola innych zawodów zostaje ograniczona z uwagi na technologię lub zmiany procesów. Z drugiej strony są zawody, które rozwijają się w szybkim tempie, bo wymusza to postęp technologiczny i zmieniające się preferencje zakupowe klientów - mówi Marta Florczak, dyrektor zasobów ludzkich w Auchan Retail Polska.

Marta Florczak, Auchan: Zmieniłam branżę po ponad 20 latach i bardzo doceniam tę zmianę
Marta Florczak, dyrektor zasobów ludzkich w Auchan Retail Polska (Fot. mat. pras.)
REKLAMA
  • Marta Florczak zmieniła branżę po 20 latach - przeszła z firmy budowlanej Lafarge do sieci handlowej Auchan.
  • Jak przyznaje, wyzwań jest sporo: pandemia i kryzys z nią związany, bezpieczeństwo pracowników, powrót do biur, integracja zespołu.
  • Auchan jest również w fazie transformacji zawodów. Tworzone są nowe stanowiska, pojawiają się nowe potrzeby.

W marcu 2020 r. została pani dyrektorem pionu HR w Auchan. To niełatwy czas na zmianę pracy. Nie miała pani obaw?

Marta Florczak, dyrektor zasobów ludzkich w Auchan Retail Polska: - Pracę w Auchan rozpoczęłam w marcu 2020 r., gdy zaczynała się pierwsza fala pandemii. Był to niespokojny okres, ale takiej sytuacji nie można było przewidzieć. Tym bardziej moje wdrożenie było dynamiczne i “on the job”. Nie, nie miałam żadnych obaw. Do Auchan przyszłam z firmy Lafarge, w której zajmowałam się sprzedażą cementu, z innej branży. Byłam bardziej zainteresowana nową branżą i nowym kontekstem działania.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Pierwsze miesiące pracy pozwoliły mi dobrze poznać firmę, mogłam jeszcze odbyć kilka szkoleń w sklepach, spotkać się na żywo z ekipą, poznać ludzi. Gdy rozpoczął się lockdown, musieliśmy przejść na pracę zdalną tam, gdzie było to możliwe i przede wszystkim wprowadzić wszystkie zasady reżimu sanitarnego, aby chronić pracowników i klientów. Tak pracujemy do dzisiaj, bardzo dbamy o bezpieczeństwo i zdrowie naszych zespołów, co zostało przez nich zauważone i docenione w wewnętrznej ankiecie satysfakcji.

Jak już pani wspomniała, wcześniej zarządzała pani działem personalnym w spółce z branży budowlanej. Zmiana sektora ma znaczenie? Jakie są różnice w obszarze HR?

- Zmieniłam branżę po ponad 20 latach i bardzo doceniam tę zmianę. Niemniej, obie firmy mają francuskie korzenie, więc w obszarze HR zmiany są, ale nie są aż tak wielkie. To, co mnie ujęło w organizacji Auchan, to przede wszystkim bardzo silne wartości, które są widoczne w zarządzaniu. Kultura organizacyjna w Auchan nakierowana jest na człowieka, bliskość, wszyscy mówimy sobie po imieniu - od pracownika po dyrektora generalnego, manager pracuje blisko pracowników, na każdym kroku podkreślamy, aby słuchać pracowników, gdyż to oni są najbliżej klienta.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Marta Florczak, Auchan: Zmieniłam branżę po ponad 20 latach i bardzo doceniam tę zmianę

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.