Podstawowym problemem osób zarządzających centrami usług wspólnych jest brak wystarczającej liczby kandydatów do pracy - wynika z raportu „Oblicze i fakty Outsourcingu wypowiedziane przez samych pracowników i kandydatów”.

- Raport „Oblicze i fakty Outsourcingu wypowiedziane przez samych pracowników i kandydatów” prezentuje wnioski dla branży, jako pracodawcy, na podstawie przeanalizowanych 10 tysięcy opinii zamieszczonych w Internecie.
- Został on opracowany z myślą o szefach centrów, managerach oraz specjalistach HR.
- Działania i decyzje tych osób mają bowiem głównie wpływ na pracowników, a tym samym przyszłościowo na kondycję całej branży.
Podstawowym problemem osób zarządzających centrami usług wspólnych jest brak wystarczającej liczby kandydatów do pracy. Tylko w 2018 roku powstało w Polsce 56 projektów typu BSS, czyli nowoczesnych usług biznesowych. Obecnie w tym sektorze pracuje ok. 300 tysięcy osób.
Potwierdzają to wnioski z raportu przygotowanego przez Corporate Differently i NewGS Group. - Duża konkurencja na rynku sprawia, że coraz trudniej jest znaleźć i utrzymać pracownika. W dużych ośrodkach miejskich, takich jak Kraków, Wrocław, Warszawa czy Trójmiasto poszukiwanie pracownika jest prawdziwym wyzwaniem - mówi Marek Szul, zarządzający NewGS Group.
Czytaj więcej: Praca w SSC/BPO: W 2020 r. zatrudnienie w branży przekroczy poziom 340 tys. osób
Mnogość ofert pracy przekłada się na zwiększoną rotację w firmach. To nie jedyne kłopoty branży. W wielu centrach kultura organizacyjna, możliwości rozwoju oraz model zarządzania jest daleki od oczekiwań pracowników. Powód? - U mnie w korpo wywalili boksy i zrobili jeden wielki openspejs… jedna wielka komuna ... wielkie stoły ... i wszyscy siedzą jak w fabryce jeansów w Bangladeszu… wydajność spadła o 70 proc.... zarząd zapowiada konsekwencje - napisał jeden z pracowników branży.
Opinii doskonale obrazuje, co dzieje się w firmach, gdy wprowadzane zmiany nie są konsultowane z pracownikami. Twórcy raportu przyznają, że branżę czeka wielka praca nad własnych wizerunkiem. Nie chodzi o kolorowe kampanie przyciągające nowe osoby. Teraz firmy muszą się skupić na poprawie jakości współpracy wewnątrz organizacji. To zadanie, które stoi przed zarządami, kadrą managerską i działami HR.


KOMENTARZE (0)