×

Subskrybuj newsletter
pulshr.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
PARTNERZY PORTALU

LPP stawia na automatyzację i outsourcing. "Nie wszystko musimy robić sami"

LPP, polski producent odzieży, posiada ponad 1700 salonów w 24 krajach i nie mówi w tym temacie "koniec". Firma ma globalne ambicje i do końca 2019 r. chce być obecna ze swoją sprzedażą internetową na wszystkich rynkach Unii Europejskiej. Równolegle prężnie działa w zakresie logistyki, która odgrywa tu kluczową rolę.

LPP stawia na automatyzację i outsourcing. "Nie wszystko musimy robić sami"
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 23 września 2022
REKLAMA
Europejski Kongres Gospodarczy
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
  • LPP swoją potęgę zaczęło budować ponad 25 lat temu. Przez ponad dwie dekady zbudowało firmę, która obecnie jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się firm odzieżowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
  • Spółka zarządza siecią ponad 1700 salonów i tworzy miejsca pracy dla ponad 25 tys. pracowników w biurach i strukturach sprzedaży, m.in. w Warszawie, Gdańsku, Hamburgu, Szanghaju, Pradze, Moskwie, Kijowie i Budapeszcie.
  • Tylko w 2018 r. LPP sprzedało ponad 210 mln sztuk odzieży i akcesoriów, osiągając przychody w wysokości 1,8 mld euro. Realizacja działań firmy nie byłaby możliwa bez wykwalifikowanej kadry i mocnego wsparcia outsourcingu. O efektywnym zarządzaniu spółką rozmawiamy z Piotrem Dopierałą, dyrektorem ds. logistyki w LPP.

Przy tak wielu lokalizacjach, w jakich zlokalizowane są sklepy LPP, logistyka to nie lada wyzwanie.

- Dlatego tu potrzebna, a wręcz konieczna jest technologia. Praca jednego człowieka już nie wystarczy, konieczne jest wsparcie przez nowoczesne rozwiązania i jako firma staramy się je wprowadzać. Jeśli chodzi o logistykę, wymieniłbym jako przykład dwa z nich: system alokacji, czyli narzędzie, które pozwala zaplanować dostawy do poszczególnych salonów - prognozuje dokładnie, jaki asortyment, jakiej wielkości, gdzie i kiedy powinien zostać dostarczony.

Drugim rozwiązaniem, nad którym obecnie pracujemy, jest tzw. system Control Tower, który umożliwia nam precyzyjne monitorowanie przepływu towaru w całym łańcuchu dostaw. Dzięki niemu jesteśmy w stanie śledzić go od momentu, gdy kontener np. w Chinach czy w Kambodży zostanie zgłoszony do wysyłki. Na każdym etapie widzimy, co dzieje się z danym towarem i jesteśmy w stanie reagować, by trafił on w odpowiednim czasie do sklepów.

Współczesny handel bez e-commerce w zasadzie nie ma racji bytu. Zarządzanie magazynami dla tego kanału to również technologiczne wyzwanie. 

- Zgadza się, przy czym wchodzą tu w grę dodatkowe aspekty związane z rozwojem infrastruktury. Naszą infrastrukturą są magazyny i ich wyposażenie - czyli automatyczne systemy magazynowe oraz rozwiązania informatyczne.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

KOMENTARZE (3)

Do artykułu: LPP stawia na automatyzację i outsourcing. "Nie wszystko musimy robić sami"

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Gemin 2019-05-28 14:33:42

    Z lpp to juz sie ladnie duza, globalna firma zrobila

  • misza 2019-05-28 12:34:31

    Spółka ma odpowiednich ludzi na odpowiednim miejscu, to bardzo ważne w tak dużej machinie jak LPP.

  • victor 2019-05-27 19:37:29

    Dobre podejście, firma która chce osiągać szczyty musi tak podchodzić do tematu.

REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl


REKLAMA