PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

LPP stawia na automatyzację i outsourcing. "Nie wszystko musimy robić sami"

LPP, polski producent odzieży, posiada ponad 1700 salonów w 24 krajach i nie mówi w tym temacie "koniec". Firma ma globalne ambicje i do końca 2019 r. chce być obecna ze swoją sprzedażą internetową na wszystkich rynkach Unii Europejskiej. Równolegle prężnie działa w zakresie logistyki, która odgrywa tu kluczową rolę.

LPP stawia na automatyzację i outsourcing. "Nie wszystko musimy robić sami"
Centrum dystrybucyjne w Pruszczu Gdańskim. To tu znajduje się ok. 80 proc. towarów LPP (fot. LPP)
REKLAMA
  • LPP swoją potęgę zaczęło budować ponad 25 lat temu. Przez ponad dwie dekady zbudowało firmę, która obecnie jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się firm odzieżowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
  • Spółka zarządza siecią ponad 1700 salonów i tworzy miejsca pracy dla ponad 25 tys. pracowników w biurach i strukturach sprzedaży, m.in. w Warszawie, Gdańsku, Hamburgu, Szanghaju, Pradze, Moskwie, Kijowie i Budapeszcie.
  • Tylko w 2018 r. LPP sprzedało ponad 210 mln sztuk odzieży i akcesoriów, osiągając przychody w wysokości 1,8 mld euro. Realizacja działań firmy nie byłaby możliwa bez wykwalifikowanej kadry i mocnego wsparcia outsourcingu. O efektywnym zarządzaniu spółką rozmawiamy z Piotrem Dopierałą, dyrektorem ds. logistyki w LPP.

Przy tak wielu lokalizacjach, w jakich zlokalizowane są sklepy LPP, logistyka to nie lada wyzwanie.

- Dlatego tu potrzebna, a wręcz konieczna jest technologia. Praca jednego człowieka już nie wystarczy, konieczne jest wsparcie przez nowoczesne rozwiązania i jako firma staramy się je wprowadzać. Jeśli chodzi o logistykę, wymieniłbym jako przykład dwa z nich: system alokacji, czyli narzędzie, które pozwala zaplanować dostawy do poszczególnych salonów - prognozuje dokładnie, jaki asortyment, jakiej wielkości, gdzie i kiedy powinien zostać dostarczony.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Drugim rozwiązaniem, nad którym obecnie pracujemy, jest tzw. system Control Tower, który umożliwia nam precyzyjne monitorowanie przepływu towaru w całym łańcuchu dostaw. Dzięki niemu jesteśmy w stanie śledzić go od momentu, gdy kontener np. w Chinach czy w Kambodży zostanie zgłoszony do wysyłki. Na każdym etapie widzimy, co dzieje się z danym towarem i jesteśmy w stanie reagować, by trafił on w odpowiednim czasie do sklepów.

Współczesny handel bez e-commerce w zasadzie nie ma racji bytu. Zarządzanie magazynami dla tego kanału to również technologiczne wyzwanie. 

- Zgadza się, przy czym wchodzą tu w grę dodatkowe aspekty związane z rozwojem infrastruktury. Naszą infrastrukturą są magazyny i ich wyposażenie - czyli automatyczne systemy magazynowe oraz rozwiązania informatyczne.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (3)

Do artykułu: LPP stawia na automatyzację i outsourcing. "Nie wszystko musimy robić sami"

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Gemin 2019-05-28 14:33:42

    Z lpp to juz sie ladnie duza, globalna firma zrobila

  • misza 2019-05-28 12:34:31

    Spółka ma odpowiednich ludzi na odpowiednim miejscu, to bardzo ważne w tak dużej machinie jak LPP.

  • victor 2019-05-27 19:37:29

    Dobre podejście, firma która chce osiągać szczyty musi tak podchodzić do tematu.

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.