Do końca 2019 r. PLL LOT planuje zatrudnić do 300 dodatkowych pilotów, do swoich baz operacyjnych w Warszawie i Budapeszcie. Jest to konieczne, w związku z planami zakupu nowych samolotów i rozszerzania siatki połączeń.
-
- •2 sie 2018 12:45

Z braku wykwalifikowanych pracowników na rynku polskim, przewoźnik kieruje ofertę w dużej mierze do kandydatów z Europy Środkowo-Wschodniej, np. z Węgier, Czech, Słowacji, Rumunii, Bułgarii, Chorwacji, Serbii, Słowenii, Litwy, Łotwy i Estonii.
Na każdym z tych rynków już pojawili się przedstawiciele brokera - LOT Crew, prezentując ofertę.
LOT poszukuje kapitanów i pierwszych oficerów samolotów turbośmigłowych Bombardier Q400 i wąskokadłubowych samolotów odrzutowych typu Embraer 170/190. Jak zapewnia przewoźnik, pilotom z licencją i wymaganą liczbą lotów sfinansuje koszty szkolenia na samolotach pasażerskich Boeinga: B737 i B787 Dreamliner.
W rekordowym tempie rozwija się flota LOT-u
Wobec kandydatów na kapitanów stawiane są m.in. następujące wymagania: posiadanie ważnej licencji liniowej i ważnych badań medycznych pierwszej klasy, wylatanie co najmniej 3000 godzin (z tego co najmniej 1000 godzin w załogach wieloosobowych w funkcji kapitana), znajomość języka angielskiego na poziomie 5 w skali ICAO i prawo do pracy na terenie UE.
LOT wdrożył na swoich pokładach zasady anglojęzycznego kokpitu, dlatego nie wymaga znajomości języka polskiego.
Od kandydatów na pierwszego oficera wymaga się m.in. licencji liniowej (może być to licencja „frozen”) ogólnego minimum 200 godzin spędzonych w powietrzu.
LOT zatrudnia dziś ponad 600 pilotów, którzy wykonują regularne rejsy rozkładowe i czarterowe.
Zarząd spółki podkreśla, że „w odróżnieniu od wielu linii lotniczych LOT zapewnia nowym pilotom pełen pakiet szkoleń, za które nie muszą oni ponosić żadnych kosztów. Dodatkowo, w przeciwieństwie do innych linii w regionie, dajemy naszym lotnikom możliwość rozwoju zawodowego”. Zasady awansowania nie są oparte wyłącznie na starszeństwie, lecz w pierwszej kolejności na faktycznych umiejętnościach i doświadczeniu.
LOT podkreśla też, że „w przeciwieństwie do przewoźników niskokosztowych od załóg nie oczekuje się częstych zmian lokalizacji bazy, co zmniejszałoby komfort pracy i mogłoby negatywnie wpływać na życie rodzinne”.
Ile samolotów opłaca się Ryanairowi skierować do Polski?
W LOT kapitan zarabia maksymalnie do 37 tys. zł miesięcznie (ok. 8810 euro), czyli ok. 105,7 tys. euro rocznie. To poziom ok. dwukrotnie niższy, niż płace na podobnym stanowisku osób w Europie Zachodniej np. w tanich liniach lotniczych Ryanair.


KOMENTARZE (0)