PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

LinkedIn zmienia swoje oblicze. To już nie tylko portal dla pracowników korporacji

W ostatnim tygodniu na polskim LinkedIn przybyło ok. 7,5 tys. nowych użytkowników. To miejsce już nie tylko dla pracowników sprzedaży, marketingu – obecnie spotkać tu można spawaczy, krawcowe oraz fizjoterapeutów. Jak pandemia wpłynęła na zachowania użytkowników?

  • Autor:jk
  • 14 maj 2020 12:50
LinkedIn zmienia swoje oblicze. To już nie tylko portal dla pracowników korporacji
Media społecznościowe, takie jak LinkedIn, na stałe zagościły w rekrutacji. (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Zdecydowana większość ankietowanych Polaków deklaruje, że szuka pracy przy wykorzystaniu LinkedIn – wynika z raportu „Rekrutacja 2020”, przygotowanego przez firmę doradztwa personalnego HRK.
  • Portal ten powoli przestaje być utożsamiany wyłącznie ze stanowiskami sprzedażowymi, marketingowymi czy światem wielkich korporacji.
  • Według narzędzia LinkedIn Sales Navigator zmienia się również profil użytkowników – w ciągu ostatniego tygodnia przybyło np. 17 nowych profili spawaczy, 47 kelnerek/kelnerów, 49 magazynierów, 20 fizjoterapeutów, czy też 18 lekarzy, różnych specjalizacji.

Już 81 proc. przebadanych Polaków deklaruje, że szuka pracy przy wykorzystaniu LinkedIn – wynika z raportu „Rekrutacja 2020”, przygotowanego przez firmę doradztwa personalnego HRK. Medium to pokonują jedynie duże portale pracy, których użycie deklaruje 84 proc. pracowników. Podium zamykają polecenia znajomych (37 proc.).

A jak z efektywnością tych źródeł? Okazuje się, że respondenci badania za najbardziej efektywne uznali polecenia znajomych, a dopiero później LinkedIn i portale pracy. Co istotne, za jedno z najsłabszych narzędzi, w tej kategorii, został uznany Facebook, który w Polsce w 2018 roku uruchomił specjalne narzędzie do poszukiwania pracy. Niestety, ze względu na swój rozrywkowy charakter nie jest utożsamiany przez kandydatów z miejscem, gdzie można znaleźć pracę, a tym samym nie udaje mu się odnieść sukcesu na tym polu.

Pandemia a LinkedIn

Od wybuchu pandemii na LinkedIn daje się zauważyć wzmożony ruch – pojawiają się liczne posty osób szukających pracy, ale i posty firm zatrudniających pracowników. Pomimo zwolnień rynek pracy nie stanął, a dalej, choć wolniej, się rozwija, co widać po licznych procesach rekrutacyjnych prowadzonych przez headhunterów. 

Czytaj też: Branża HR wspiera kandydatów. Pomaga znaleźć pracę w czasie pandemii

Według narzędzia LinkedIn Sales Navigator zmienia się również profil użytkowników – w ciągu ostatniego tygodnia przybyło np. 17 nowych profili spawaczy, 47 kelnerek/kelnerów, 49 magazynierów, 20 fizjoterapeutów, czy też 18 lekarzy, różnych specjalizacji. Portal ten powoli przestaje być utożsamiany wyłącznie ze stanowiskami sprzedażowymi, marketingowymi, czy światem wielkich korporacji.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: LinkedIn zmienia swoje oblicze. To już nie tylko portal dla pracowników korporacji

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.