-
- •2 lis 2017 12:08
- Jako społeczeństwo borykamy się z trudnościami o charakterze demograficznym, dlatego tak ważne jest umiejętne wspieranie osób młodych w podejmowaniu trafnych decyzji zawodowych i stawianiu pierwszych kroków na rynku pracy - podkreśla Roland Budnik, dyrektor Gdańskiego Urzędu Pracy, który wiedzie prym w aktywizacji młodych.

• Fundacja Promocji Inicjatyw Społecznych Polprom rozstrzygnęła tegoroczną edycję konkursu – Lider Aktywizacji Osób Młodych.
• W plebiscycie wybierane są instytucje, które najskuteczniej pomagają Polakom stawiać pierwsze kroki na rynku pracy.
• Wśród najlepszych znalazło się 10 urzędów pracy i jedna agencja zatrudnienia.
Tytuł Lidera Aktywizacji Osób Młodych przyznawany jest przez warszawską Fundację Promocji Inicjatyw Społecznych Polprom.
Organizacja ta chce w ten sposób promować projekty, realizowane zarówno przez sektor prywatny, jak i instytucje publiczne z całego kraju, które najskuteczniej wspierają młodych Polaków na rynku pracy.
Zdaniem jury z tego niełatwego zadania najlepiej wywiązało się dziesięć urzędów pracy oraz jedna agencja zatrudnienia. Są to: Powiatowy Urząd Pracy w Żorach, Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy, Powiatowy Urząd Pracy w Nysie, Powiatowy Urząd Pracy w Oleśnie, Urząd Pracy Powiatu Krakowskiego, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu, Powiatowy Urząd Pracy w Gołdapi, Gdański Urząd Pracy, Powiatowy Urząd Pracy w Jaworznie, Powiatowy Urząd Pracy w Tychach oraz Personalne Doradztwo Biznesowe Małgorzata Jędrzejewska z Gliwic.
Zwycięzcy plebiscytu Fundacji Promocji Inicjatyw Społecznych otrzymają okolicznościowe statuetki już 7 grudnia br., w trakcie uroczystej gali w Warszawie.
Jak to robią najlepsi?
Wśród najlepszych znalazł się urząd pracy w Gdańsku. Urząd ten niedawno odebrał od Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nagrodę za udział w kreowaniu rozwoju informatycznego w publicznych służbach zatrudnienia.
O zwycięstwie w konkursie "Lidera Aktywizacji Osób Młodych" decydowały m.in. przyjazne zasady obsługi młodego klienta, różnorodność działań ukierunkowanych na wzrost skuteczności wsparcia osób młodych na rynku pracy oraz orientacja projektów na rozwój kompetencji ich beneficjentów. Ważną częścią oceny były również działania promocyjne kształtujące pozytywny wizerunek rynku pracy w oczach młodzieży oraz nastawienie na współpracę projektodawców z innymi podmiotami sektora edukacji, biznesu czy administracji publicznej w celu zwiększenia skuteczności podejmowanych działań.

KOMENTARZE (1)