• Około 250 pracowników zatrudniło od początku 2016 r. krakowskie centrum biznesowe koncernu Shell.
• Trwa rekrutacja na kolejne stanowiska.
• Pracownicy centrum prowadzą m.in. procesy związane z integracją Shella z BG Group w ramach jednego z największych przejęć na rynku paliwowym.

Jak poinformowała we wtorek (17 maja) Katarzyna Cyran zajmująca się rekrutacją do krakowskiego centrum, Shell Business Operations Kraków jest jednym z siedmiu tego typu ośrodków rozlokowanych na świecie. Krakowski zespół składa się z ponad 2,3 tys. pracowników odpowiedzialnych za prowadzenie i wspieranie operacji biznesowych firmy z zakresu m.in. finansów, księgowości, zaopatrzenia, zakupów, HR, IT czy obsługi klienta.
"Od początku roku odnotowujemy bardzo dynamiczny wzrost zatrudnienia, większy niż w tym samym okresie zeszłego roku" - zaznaczyła. Według niej najwięcej przyjęć jest do działu finansów, który dysponuje największym zespołem w Shell Business Operations Kraków. Obecnie otwarte są w nim rekrutacje na 100 stanowisk. Zakres wykonywanych czynności obejmuje wysoce skomplikowane zadania finansowe związane ze wsparciem i doradztwem w procesach biznesowych, dlatego do pracy poszukiwani są przede wszystkim specjaliści z przynajmniej 4-5 letnim doświadczeniem.
Czytaj też: Pensja dyrektora Shella maleje
Rozwija się także dział zajmujący się zarządzaniem zasobami ludzkimi (HR), który zatrudnia około 350 osób. Obsługują oni zadania związane z HR dla spółek z grupy Shell w Wielkiej Brytanii, Holandii, a także w coraz większym zakresie Norwegii i Niemiec.
Jak wyjaśniła Magdalena Ignaszak, kierownik projektów HR w SBO Kraków, dział HR obsługuje m.in. integrację Shella z BG Group, trzecim największym producentem ropy i gazu w Wielkiej Brytanii. Zeszłoroczny zakup tej spółki za 47 mld funtów był jedną z największych transakcji na rynku naftowym w ostatnich latach. Z Krakowa obsługiwane są też sprawy pracownicze na norweskich platformach wiertniczych.
Jak podkreślają przedstawiciele SBO dowodzi to, że cały czas zwiększa się zakres i poziom skomplikowania zadań, jakimi zajmują się pracownicy w Krakowie. Według nich krakowskie centrum zaczynało od obsługi podstawowych procesów biznesowych, by po 10 latach stać się jednym z najważniejszych tego typu ośrodków Shell na świecie.

KOMENTARZE (0)