Cisco w Krakowie zapowiedziało dalszy rozwój polegający na zwiększaniu zatrudnienia i pozyskiwaniu nowych zaawansowanych zadań.

• Globalne centrum usług amerykańskiej firmy technologicznej Cisco w Krakowie, które obchodzi 5-lecie działalności, zapowiedziało dalszy rozwój.
• Polegał on będzie na zwiększaniu zatrudnienia i pozyskiwaniu nowych zaawansowanych zadań.
• Obecnie zatrudnia ono 1,3 tys. osób.
"Kraków jest jedną z najważniejszych lokalizacji dla naszej firmy, skąd realizujemy bardzo szeroki zakres zadań dla Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Mamy plany związane z rozwojem, zarówno związanym ze zwiększaniem zatrudnienia, jak i pozyskiwaniem coraz bardziej złożonych zadań, związanych m.in. z cyberbezpieczeństwem" - poinformował Ramon Tancinco, dyrektor Cisco Global Services Center w Krakowie.
Według niego w ciągu dotychczasowej 5-letniej działalności ośrodka w Krakowie, wzrost zatrudnienia przewyższał pierwotne plany biznesowe. "Już po pierwszym roku działalności jakość usług świadczonych z Krakowa była tak wysoka, że mogliśmy zatrudniać znacznie więcej osób, niż planowaliśmy" - ocenił.
Czytaj też: Cisco ujawnia: firmy narażone na cyberatak
Jak dodał, nowi pracownicy są pozyskiwani przede wszystkim w sposób organiczny, dzięki prowadzonemu we współpracy z uczelniami specjalnemu programowi dla studentów ostatnich lat i absolwentów. Co roku uczestniczy w nim po około 100 słuchaczy, z których zdecydowana większość otrzymuje potem propozycje pracy.
Tancinco podkreślił, że Cisco Global Services Center w Krakowie odgrywa kluczową rolę w globalnej strategii usług Cisco. Obecnie w centrum pracuje 1,3 tys. specjalistów, z czego 2/3 stanowią Polacy, pozostałą część przedstawiciele 40 różnych narodowości.
Usługi świadczone przez Cisco z Krakowa - zaznaczył dyrektor - to zadania o wysokim stopniu skomplikowania. Wśród nich są dwie wyspecjalizowane jednostki. Network Operations Center (NOC), to jedna z trzech tego typu inwestycji spółki na świecie (obok Stanów Zjednoczonych i Indii). W centrum tym inżynierowie przez całą dobę monitorują i kontrolują stan sieci i infrastruktury informatycznej klientów i reagują na wykryte w ten sposób problemy.

KOMENTARZE (0)