Firmy ponoszą coraz większe koszty rekrutacji. Średnio wydają na nią 2640 zł. W firmach produkcyjnych - nawet ponad 4 tys.

Wydatki związane z pozyskaniem nowego pracownika wzrosły o 40 proc. Proces ten pochłania o 43 proc. więcej czasu niż przed czterema laty - wynika z raportu PwC "Saratoga Human Capital Benchmarking 2015".
Średni koszt rekrutacji to 2640 zł. W przypadku firm produkcyjnych wzrasta nawet do 4300 zł.
Niektóre firmy decydują się na rekrutacje z polecenia, co również sporo kosztuje. Przykładowo firma Luxoft z branży IT, za polecenie przez pracownika kandydata do pracy jest w stanie zapłacić od 500 do 10 tys. zł - w zależności od stanowiska.
Więcej na ten temat czytaj tutaj: Praca z polecenia Luxoft, Capgemini: Nawet 20 tys. zł dla pracownika za rekomendację kandydata
Dlaczego rekrutacje są coraz droższe?
Powodów jest kilka: zwiększona rotacja zatrudnionych, deficyt osób o pożądanych kompetencjach czy wieloetapowe procesy weryfikacji kandydatów - wylicza "Puls Biznesu".
Nie bez znaczenia jest też emigracja zarobkowa. Ewelina Rypina-Cywińska, partner zarządzający w firmie doradczej Exellon, zwraca uwagę na łamach "PB", że w samej Wielkiej Brytanii mieszka prawie milion naszych rodaków.
Zmienia się także struktura naszej gospodarki, a w konsekwencji zapotrzebowanie na określone wykształcenie i umiejętności.


KOMENTARZE (0)