PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Korporacyjne mydlenie oczu wyszło z mody. Młodzi mówią "sprawdzam"

Wkraczające na rynek pracy nowe pokolenie pracowników to spore wyzwanie dla pracodawców. Nie wynika to wyłącznie z różnic pokoleniowych. Młodzi pracownicy przede wszystkim mówią „sprawdzam” obietnicom, jakie publicznie składają firmy.

  • Karolina Markowska
    km
  • 30 wrz 2021 20:00
Korporacyjne mydlenie oczu wyszło z mody. Młodzi mówią "sprawdzam"
Wkraczające na rynek pracy nowe pokolenie pracowników to spore wyzwanie dla pracodawców (fot. Pixabay)
REKLAMA
  • Młodzi ludzie, poszukując pracy, żywo interesują się działaniami prospołecznymi prowadzonymi przez organizacje, do których aplikują.
  • Pandemia zweryfikowała zapotrzebowanie pracowników na oferowane korzyści pozapłacowe, którymi dotąd dość skutecznie zachęcano kandydatów.
  • Wchodzący na rynek pracy jeszcze w trakcie studiów lub zaraz po ich zakończeniu chcą czerpać wiedzę i rozwijać się pod okiem osób bardziej doświadczonych.

Wkraczające na rynek pracy pokolenia to nie tylko osoby biegle poruszające się w aktualnych trendach. To także, a może przede wszystkim grupa, która mimo młodego wieku jest bardzo świadoma problemów, z jakimi zmaga się współczesny świat. I to właśnie działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu realizowane w firmach są dla sporej części wyznacznikiem atrakcyjności pracodawcy. Czy jednak polskie firmy gotowe są na nowe pokolenie odpowiedzialnych pracowników? 

Czyny, nie słowa

Do niedawna działania CSR-owe były atrakcyjnymi deklaracjami, w większości firm realizowane były wyłącznie w celu poprawy wizerunku organizacji. Dziś CSR nabiera nowego znaczenia, głównie za sprawą rosnących oczekiwań pracowników. Młodzi ludzie, poszukując pracy, żywo interesują się działaniami prospołecznymi prowadzonymi przez organizacje, do których aplikują.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Kandydaci rzeczywiście coraz częściej zwracają uwagę na ten aspekt. Co więcej, już na etapie rekrutacji oczekują informacji, w jaki sposób będą mogli aktywnie uczestniczyć w tych działaniach. Konieczne jest więc odpowiednie komunikowanie kultury organizacji oraz zabieranie przez firmy głosu w sprawach społecznych - wyjaśnia Karolina Laskowska, employer branding & amp w agencji People.

Do istotnych kwestii, z jakimi identyfikują się młodzi kandydaci, zalicza się m.in. walkę o prawa osób LGBTQ+, równouprawnienie, działania proekologiczne czy dbałość o zrównoważony rozwój. Pracownikom coraz częściej zależy bowiem na tym, by móc utożsamiać się z organizacją, w której pracują. I jest to dla nich znacznie ważniejsze niż popularne dotychczas benefity.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Korporacyjne mydlenie oczu wyszło z mody. Młodzi mówią "sprawdzam"

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.