PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Kontroferta pracodawcy nie jest powodem do radości?

• Kontroferta zazwyczaj zapewnia lepsze warunki współpracy. W wielu przypadkach jednak może być problematyczna.
• Powodów, dla których pracodawca składa kontrofertę jest bardzo wiele, nie wszystkie są korzystne z punktu widzenia pracownika.
• Doświadczenie Hays pokazuje, że 80 proc. pracowników, którzy przyjęli kontrofertę i tak odchodzi z firmy w ciągu kolejnych 6 miesięcy.

  • Autor:jk
  • 12 kwi 2016 12:09
Kontroferta pracodawcy nie jest powodem do radości?
Jak uważa Michał Młynarczyk, managing director Hays Poland, kontroferta rzadko jest powodem do świętowania. (Fot. Pixabay)
REKLAMA

Kontroferta zazwyczaj zapewnia lepsze warunki współpracy, a na celu ma zatrzymanie zatrudnionego w organizacji. Może przybrać różne formy – gwarantować wzrost wynagrodzenia, dodatkowe benefity, awans lub zmianę stanowiska, dodatkowe obowiązki czy udział w najciekawszych projektach.

W wielu przypadkach, kontroferta bywa mocno problematyczna. Na pierwszy rzut oka może się wydawać świetną propozycją zawodową – szansą na rozwój i możliwością wyboru. Jednak jak uważa Michał Młynarczyk, managing director Hays Poland, kontroferta rzadko jest powodem do świętowania.

Czytaj też: Kontroferta pracodawcy. Przyjąć czy odrzucić?

− Zmiana miejsca pracy wymaga wcześniejszego psychicznego i logistycznego przygotowania, a otrzymanie kontroferty może z łatwością wybić z równowagi i pokrzyżować plany zawodowe. Decyzja o opuszczeniu dotychczasowej firmy nigdy nie jest łatwa, więc w obliczu kontroferty należy zachować jasność umysłu i dać sobie czas na rozważenie wszystkich opcji – twierdzi Młynarczyk.

Zmiany zawodowe często wymagają miesięcy przygotowań: wyszukiwanie ofert, wysyłanie aplikacji, liczne rozmowy telefoniczne, spotkania w sprawie pracy czy ewaluacja planów związanych z życiem prywatnym. Otrzymanie propozycji od dotychczasowego pracodawcy w ostatniej chwili, gdy jest się w pełni przygotowanym do zmiany pracy, to najczęściej ogromny dylemat.

Odświeżenie pamięci

Zdaniem Michała Młynarczyka, warto przypomnieć sobie powody, dla których w ogóle zaczęliśmy myśleć o odejściu z firmy. − Czy związane z kontrofertą dodatkowe benefity rozwiążą problemy, które skłoniły nas do rozważań nad zmianą pracy? Jeśli powodem odejścia jest brak wyzwań na obecnym stanowisku, to wzrost wynagrodzenia nie zagwarantuje większej satysfakcji zawodowej - mówi.

Po przypomnieniu sobie tych aspektów, warto zastanowić się nad pobudkami kierującymi dotychczasowym pracodawcą. Zrozumienie, dlaczego w jego ocenie jesteśmy niezbędni w firmie, może pomóc spojrzeć na sprawę z innej perspektywy.

Powody złożenia przez firmę kontroferty są różnorodne

Pracodawcy obawiają się, że znalezienie odpowiedniego zastępcy będzie kosztowne, a rekrutacja w tym okresie nie zmieści się w zaplanowanym budżecie. Zdarza się również, że firma nie ma czasu na realizację dodatkowego procesu rekrutacyjnego.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Kontroferta pracodawcy nie jest powodem do radości?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.