PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Kolejna branża szuka speców od cyfryzacji

  • Justyna Koc
    jk
  • 26 lip 2021 19:00

Jak wynika z raportu HRK Life Science i agencji Brandmed „Transformacja cyfrowa w sektorze sprzętu medycznego”, branża sprzętu medycznego planuje inwestycje w cyfryzacje i szuka specjalistów z kompetencjami digitalowymi.

Kolejna branża szuka speców od cyfryzacji
Branża urządzeń medycznych poszukuje ekspertów od cyfryzacji (Fot. Shutterstock)
REKLAMA

Aż 77 proc. prezesów firm działających na rynku urządzeń medycznych, którzy wzięli udział w badaniu HRK Life Science i agencji Brandmed stwierdziło, że transformacja cyfrowa jest kluczowym wyzwaniem dla ich firm. Jednocześnie 1/4 zarządzających biorących udział w badaniu zadeklarowała, że ich umiejętności cyfrowe nie są wystarczające do zarządzania procesem transformacji cyfrowej.

Czytaj też: Minister: same kompetencje cyfrowe nie gwarantują sukcesu na rynku pracy

- Obecnie branża urządzeń medycznych poszukuje ekspertów od cyfryzacji. Firmy interesują się zarówno kandydatami o kompetencjach wymaganych przy tworzeniu i wsparciu marketingowym usług i produktów, ale również ekspertami od procesów wewnętrznych - mówi Rafał Franczak, business unit manager w HRK Life Science. 

- Wydarzenia związane z pandemią COVID-19 w sposób widoczny wpłynęły na profil kandydatów. Potrzeba cyfryzacji procesów, produktów i usług odbija się na tym, jakich kompetencji obecnie szukają pracodawcy. Branża sprzętu medycznego inwestuje w nowe usługi, np. rozwiązania z zakresu telemedycyny oraz buduje i rozwija nowe kanały sprzedaży w digitalu. Pracę w firmach na tym rynku znajdą nie tylko eksperci od e-commerce i digital marketingu, ale również analitycy czy kandydaci od wsparcia cyfryzacji procesów wewnętrznych. Szukają zarówno duże firmy o ugruntowanej pozycji na rynku, jak i medyczne startupy, które w cyfryzacji tego sektora widzą swoją niszę na rynku - dodaje Franczak.

Cyfryzacja na dobre zawitała do działów sprzedażowych i marketingowych. Z badania wynika, że jednym z najszybciej adaptujących się i najbardziej rozpowszechnionych mediów komunikacyjnych są urządzenia mobilne. 71 proc. respondentów wskazało, że używa tych urządzeń do komunikacji wewnątrz firmy. 42 proc. używa ich do komunikowania się z lekarzami, a 39 proc. z placówkami medycznymi. Tylko 15 proc. respondentów odpowiedziało, że wykorzystuje urządzenia mobilne do komunikacji ze swoimi pacjentami.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Kolejna branża szuka speców od cyfryzacji

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA