PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Kandydat pasywny. Ale i takiego można pozyskać, trzeba wiedzieć jak

  • Autor: RAF
  • 19 gru 2019 14:45

Około 70 proc. populacji pracowników to kandydaci pasywni - wynika z badań LinkedIn. To osoby niezainteresowane zmianą pracy i nieposzukujące jej aktywnie. Nie przeglądają oni ogłoszeń i niełatwo ich zaprosić na rozmowę rekrutacyjną, nawet jeśli oferta jest bardzo atrakcyjna. Jak więc dotrzeć do tej grupy osób, która jednocześnie jest uznawana za najbardziej wykwalifikowaną i atrakcyjną dla pracodawców?

Kandydat pasywny. Ale i takiego można pozyskać, trzeba wiedzieć jak
Adobe Stock
REKLAMA
  • Badanie dotyczące najnowszych trendów w branży HR wykonane przez Deloitte, gdzie wykorzystano wyniki badania Global Human Capital Trends mówi, że w 2019 roku aż 72 proc. badanych zaznacza pozyskiwanie talentów do firm jako kwestię istotną.
  • Rozwiązaniem dla pionów HR borykających się z trudnościami w dotarciu i zainteresowaniu kandydatów pasywnych ofertą pracy mogą być wewnętrzne i zewnętrzne systemy rekomendacji.
  • Programy poleceń to narzędzie, które sprzyja pozyskaniu talentów z rynku, ale też utrzymaniu ich w organizacji

O tym, jak trudno obecnie jest znaleźć pracowników, których można by było określić mianem talentów, świadczą dane ManpowerGroup, które firma publikuje systematycznie od 10 lat w badaniu "Niedobór Talentów". W zeszłym roku po raz drugi na przestrzeni ostatniej dekady wskaźnik firm, które przyznały, że mają trudności ze znalezieniem właściwych kandydatów do pracy, wyniósł 51 proc. Tak zły wynik odnotowano wcześniej jedynie w 2010 roku. 

Te dane dobrze pokazują, że firmy, którym udało się przyciągnąć talenty do siebie, powinny o nie dbać. 

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- O ile 40 lat temu wartość przedsiębiorstw w większości definiował stan materialnego posiadania - z perspektywy finansowej, nieruchomości, sprzętu itp. - o tyle na przestrzeni ostatnich lat coraz bardziej liczą się zasoby niematerialne, takie jak patenty na innowacyjne rozwiązania, rozpoznawalność marki, jak i fakt zatrudniania utalentowanych pracowników - mówi Aleksandra Szelest-Tarapata, kierownik działu rekrutacji w Capgemini Polska.

Badanie dotyczące najnowszych trendów w branży HR wykonane przez Deloitte, gdzie wykorzystano wyniki badania Global Human Capital Trends mówi, że w 2019 roku aż 72 proc. badanych zaznacza pozyskiwanie talentów do firm jako kwestię istotną, zaś 14 proc. uznało dotarcie do właściwych kandydatów za problem, który wymaga znalezienia pilnych rozwiązań. Jedną z głównych trudności, z jaką borykają się firmy, to pozyskanie wysoko wyspecjalizowanych pracowników.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Kandydat pasywny. Ale i takiego można pozyskać, trzeba wiedzieć jak

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • IMHO 2019-12-20 14:21:02

    Na starcie należy podać kwotę jaką się oferuje za pracę. Gdy pisze do mnie rekruter bez informacji o wysokości zarobków to nie doczeka się odpowiedzi. "Zastrzegam sobie prawo do odpowiedzi wyłącznie na wybrane oferty".

REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA