PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

To poważny błąd w rekrutacji. Dlaczego rekruterzy nie dają feedbacku?

  • Justyna Koc
    jk
  • 5 lut 2020 20:00

Wydawałoby się, że udzielanie informacji zwrotnej wszystkim kandydatom zaangażowanym w proces rekrutacji to standard w pracy rekrutera czy specjalisty ds. HR. O ile jednak chętnie dajemy pozytywny feedback, o tyle nie spieszy nam się do kontaktu z odrzuconymi kandydatami. To poważny błąd.

To poważny błąd w rekrutacji. Dlaczego rekruterzy nie dają feedbacku?
Jak wynika z raportu eRecruiter, 72 proc. osób oczekuje informacji o powodach odrzucenia ich kandydatur (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Rekruterzy i pracodawcy powinni dziękować za udział w procesie rekrutacyjnym wszystkim kandydatom, również tym, dla których nie skończył się on pozytywnie.
  • Z konstruktywnego feedbacku kandydat może wyciągnąć przydatne dla siebie wnioski, a także poznać własne atuty oraz obszary do poprawy.
  • Firma dzięki udzielaniu informacji zwrotnych buduje pozytywny wizerunek rzetelnego i uczciwego przedsiębiorstwa, dbającego o wszystkich interesariuszy.

Przekazywanie feedbacku może nieść ze sobą ogrom korzyści obejmujących nie tylko kandydata, ale także pracodawcę oraz zaangażowanego rekrutera. Monika Paciorkowska-Krawców, senior technical recruiter i team leader z Bergman Engineering przekonuje, że rekruterzy i pracodawcy powinni dziękować za udział w procesie rekrutacyjnym wszystkim kandydatom, również tym, dla których nie skończył się on pozytywnie.

Tego też oczekują kandydaci. Jak wynika z raportu eRecruiter, 72 proc. specjalistów i 48 proc. pracowników fizycznych oczekuje informacji o powodach odrzucenia ich kandydatury. 63 proc. specjalistów chciałoby otrzymać wiadomość, że proces został zakończony, a co drugi kandydat oczekuje ciągłego kontaktu z rekruterem. 

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jak wskazuje Monika Paciorkowska-Krawców, na feedbacku korzysta kandydat, który dzięki niemu wie, na czym stoi w danym procesie rekrutacyjnym i na co może liczyć w kwestii poszukiwań nowego pracodawcy. To wiedza, która pozwala mu skupić się na innych ofertach pracy i poważnym podejściu do negocjacji z pozostałymi, potencjalnymi pracodawcami. Z konstruktywnego feedbacku może też wyciągnąć przydatne dla siebie wnioski, poznać własne atuty oraz obszary do poprawy.

- Łatwiej jest mu przygotować się do przyszłych rekrutacji, a nawet pokierować dalszą edukacją, ścieżką rozwoju czy kariery. Wiedząc na przykład, że na tle innych kandydatów słabo wypadła jego znajomość języka obcego, konkretnego programu czy narzędzia wykorzystywanego w danym zawodzie, może wybrać odpowiedni kurs czy szkolenie dla siebie, podnosząc kwalifikacje, na które zwrócił uwagę potencjalny pracodawca - mówi Monika Paciorkowska-Krawców.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: To poważny błąd w rekrutacji. Dlaczego rekruterzy nie dają feedbacku?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA