Wysokość zarobków, to informacja, której zdaniem osób szukających pracy najczęściej brakuje w ogłoszeniach. Takie wnioski płyną z raportu „(Nie)jawne oferowane wynagrodzenie 2018”, który przygotowała agencja doradztwa personalnego Hays Poland.
- Autor:Katarzyna Domagała-Szymonek
- •29 lis 2018 13:39

- W wielu krajach zawieranie w ofertach pracy informacji o poziomie wynagrodzenia jest standardem – tak robią m.in. pracodawcy z Wielkiej Brytanii, Szwecji czy Norwegii.
- Zdaniem kandydatów do pracy także w Polsce więcej firm powinno podawać wysokość zarobków.
- W Polsce ogłoszenia zawierające widełki płacowe wciąż stanowią rzadkość, a informacje o wynagrodzeniu traktowane są jako poufne.
Z badania Hays Poland wynika, że tylko 4 proc. firm zamieszcza informację o zakresie oferowanego wynagrodzenia we wszystkich publikowanych ogłoszeniach rekrutacyjnych. Kolejne 14 proc. firm podaje taką informację incydentalnie. W Polsce, w przeciwieństwie do wielu państw europejskich, nie przyjęły się ani zwyczajowe, ani prawne środki rozpowszechniania informacji o wynagrodzeniach i w naszej kulturze wysokość zarobków jest rozpatrywana w kategorii tabu. Tymczasem aż 87 proc. kandydatów uważa, że w ogłoszeniach brakuje właśnie informacji o zarobkach.

- Ogłoszenie, które nie zawiera informacji o oferowanym wynagrodzeniu jest w mniejszym stopniu zauważane, co ogranicza szanse na szybkie dotarcie do docelowej grupy ekspertów, a tym samym na zatrudnienie pracownika o pożądanych kompetencjach - podkreśla Paula Rejmer, ekspert Hays Poland.
Co podać w ogłoszeniu
Poza danymi o poziomie płac, co drugi kandydat w ogłoszeniu rekrutacyjnym chciałby znaleźć informację o godzinach pracy. Jak tłumaczą eksperci z Hays, ma to związek z rosnącą potrzebą elastyczności i niechęci pracowników do firm, w których obecna jest kultura nadgodzin.
Dość często kandydatom brakuje również jasnej informacji o terminach składania aplikacji i kolejnych etapach rekrutacji. Szybkość w ramach procesu rekrutacyjnego ma większe znaczenie niż kiedykolwiek wcześniej. W konsekwencji – już na etapie wysłania CV kandydaci chcą wiedzieć, do kiedy mogą się spodziewać informacji o swojej kandydaturze.



KOMENTARZE (1)