PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Jak zwiększyć współczynnik retencji pracowników? Oto trzy cenne wskazówki

Oto trzy rzeczy, na których powinny skoncentrować się firmy, jeśli nie chcą aby pracownicy od nich odeszli.

  • Autor: jm
  • 26 sty 2017 8:00
Jak zwiększyć współczynnik retencji pracowników? Oto trzy cenne wskazówki
Z Raportu „Employer Branding w Polsce 2016” wynika, że największym czynnikiem, który ma negatywny wpływ na rozwój firm jest niedobór talentów. Jeśli zatem już je mamy w firmie, powinniśmy robić wszystko, aby je zatrzymać. (fot. pixabay)
REKLAMA

Z Raportu „Employer Branding w Polsce 2016” wynika, że największym czynnikiem, który ma negatywny wpływ na rozwój firm jest niedobór talentów. Z tym problemem zmaga się wiele firm, a kiedy uda się już znaleźć i zatrudnić właściwą osobę, trzeba sprostać innemu wyzwaniu – utrzymaniu jej na stanowisku. W CV kandydatów coraz częściej można zauważyć, że na jednym stanowisku spędzili nie więcej niż 6 miesięcy.

Czytaj też: Zmienić pracę - jedno z najbardziej popularnych postanowień na 2017 r. Polaków

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jak zadbać o lepszy współczynnik retencji pracowników? Oto 3 cenne wskazówki.

1. Ocena roczna nie dla millenialsów

Jedną z rekomendacji, jeśli chodzi o utrzymywanie pracowników, jest wprowadzenie regularnych sesji przekazywania informacji zwrotnych (feedbacku). Przykładowo, Adobe zmieniło w 2014 r. formalną, roczną ocenę pracowniczą na regularne sesje feedbacku przekazywanego indywidualnie. Efekt? Z pracy w firmie rezygnuje o 30 proc. mniej osób niż wcześniej.

Czytaj też: Oceny pracownicze odchodzą do lamusa

Regularny feedback zapewnia efekty głównie przez to, że zmieniły się nawyki pracownicze. Na rynku pracy jest coraz więcej millenialsów, którzy są przyzwyczajeni do natychmiastowej gratyfikacji (np. polubienia, udostępnienia w serwisach społecznościowych) i dostępu do informacji (wpisujemy w wyszukiwarce to, czego potrzebujemy i po chwili mamy odsyłacze z odpowiedziami na nasze pytania).

Nie powinno dziwić, że pracownicy oczekują też szybkiej informacji zwrotnej od pracodawców, aby wiedzieć, co zostało zrobione dobrze, a co można jeszcze poprawić i nie chcą czekać na feedback przez cały rok.

2. Bardziej mobilnie

Uczynienie miejsca pracy atrakcyjnym dla pracowników stało się jednym z priorytetów wielu firm. Tym bardziej, że millenialsów motywują nie tylko zarobki, ale też elastyczność, np. możliwość pracy zdalnej. Tu warto dodać, że do 2020 r. millenialsi mają stanowić na świecie ok. 75 proc. wszystkich ludzi pracujących.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Jak zwiększyć współczynnik retencji pracowników? Oto trzy cenne wskazówki

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.