PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Jak znaleźć pracownika przez Internet. 4 skuteczne sposoby

Z badań rynku pracy wynika, że dziś 9 na 10 Polaków w wieku 24-39 lat poszukuje pracy w sieci. Internet ma ogromny potencjał w wygodnym i skutecznym poszukiwaniu pracowników. Trzeba tylko wiedzieć, jak skutecznie go wykorzystać.

  • km
  • 27 gru 2021 20:00
Jak znaleźć pracownika przez Internet. 4 skuteczne sposoby
Szukanie pracownika w sieci rozpoczyna się na długo przed zamieszczeniem ogłoszenia o rekrutacji (fot. Pixabay)
REKLAMA
  • Potencjalni pracownicy, zanim zaaplikują na konkretne stanowisko, sprawdzają opinie o jakości pracodawcy i zaufaniu do marki.
  • Według badań Pracuj.pl już 54 proc. Polaków szukających pracy sięga w trakcie przeglądania ofert właśnie po ogólne kanały społecznościowe. To drugie najważniejsze narzędzie poszukiwania miejsc zatrudnienia - po portalach z ofertami pracy, po które sięga 72 proc. respondentów.
  • Jednym z obszarów budowania przewagi konkurencyjnej jest także usprawnienie procesów rekrutacyjnych.

Poszukiwanie kandydatów do pracy przez internet ma wiele zalet. Po pierwsze - oszczędność czasu. Po drugie - takie rozwiązanie pozwala dotrzeć do szerokiego grona ekspertów z każdego zakątka kraju (czy świata). Ogłoszenia publikowane w sieci ponadto pozwalają na tworzenie interaktywnych treści, które zwraca uwagę przyszłych pracowników, a to buduje pozytywny wizerunek firmy pokazując, że ta jest nowoczesna.

Jednak by działania przyniosły zamierzony skutek, firmy muszą zwrócić uwagę na kilka kwestii.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

1. Wizerunek pracodawcy - sprawa wielkiej wagi

Szukanie pracownika w sieci rozpoczyna się na długo przed zamieszczeniem ogłoszenia o rekrutacji. Potencjalni pracownicy i specjaliści w swoich branżach, zwracają uwagę nie tyko na poziom wynagrodzenia czy zakres obowiązków. Zanim zaaplikują na konkretne stanowisko, sprawdzają opinie o jakości pracodawcy i zaufaniu do marki.

Stąd najlepszą wizytówką firmy są nie tylko zadowoleni klienci, ale także zadowoleni pracownicy. Ich pozytywne opinie o marce, jako pracodawcy, są jasnym sygnałem dla innych, że warto do konkretnej firmy aplikować.

- Naszym klientom, w ramach działań employer branding, rekomendujemy m.in. zadbanie o treści, jakie pojawiają się w sieci po wpisaniu fraz wrażliwych „marka+praca” - podpowiada Sebastian Kopiej z agencji PR Commplace. - To, czy będą pozytywne czy negatywne, rzutuje na wizerunek firmy jako pracodawcy - dodaje.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Jak znaleźć pracownika przez Internet. 4 skuteczne sposoby

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.