PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Jak znaleźć idealnego pracownika do działu sprzedaży. Rekrutacja od kuchni

W czasach, kiedy bezrobocie jest rekordowo niskie i brakuje ludzi do pracy, znalezienie odpowiedniego kandydata jest ogromnym wyzwaniem. Jak powinien wyglądać idealny proces rekrutacyjny? O tym m.in. rozmawiamy z Małgorzatą Filipczak i Michałem Kłosowskim, dyrektorami regionalnymi sprzedaży odpowiedzialnymi za województwa małopolskie i podkarpackie oraz śląskie w EWL Group. Firma ogłosiła właśnie start rekrutacji.

Jak znaleźć idealnego pracownika do działu sprzedaży. Rekrutacja od kuchni
Dziś ludzi odrzucają treści o niczym. W ogłoszeniach szukają konkretów i trzeba im je dać (Fot. EWL)
REKLAMA
  • EWL Group to polska agencja pracy działająca w obszarze rekrutacji cudzoziemców. Właśnie planuje powiększyć swój zespół. Poszukuje pięciu nowych pracowników do działu sprzedaży.
  • O tym, jak powinien przebiegać idealny proces rekrutacyjny, co oferuje firma i jakich cech szuka u kandydatów na handlowców, rozmawiamy z Małgorzatą Filipczak i Michałem Kłosowskim, dyrektorami regionalnymi sprzedaży odpowiedzialnymi za województwa małopolskie i podkarpackie oraz śląskie.
  • - Dziś ludzi odrzucają treści o niczym. Przykładowo, są to informacje o tym, że będą pracować w „młodym i dynamicznym zespole” lub pracodawca oferuje „atrakcyjne wynagrodzenie”. W ogłoszeniach szukają konkretów i trzeba im je dać - przekonuje Michał Kłosowski.

Mamy rekordowo niskie bezrobocie, zewsząd słyszymy, że brakuje kandydatów do pracy. Nawet, kiedy eksperci mówią o nadchodzącym spowolnieniu gospodarczym, to wskazują, że uderzy ono w nasze portfele, a nie w liczbę wolnych miejsc pracy. Mając to na uwadze, jak powinien wyglądać obecnie idealny proces rekrutacyjny?

Małgorzata Filipczak, regionalny dyrektor sprzedaży w EWL Group, odpowiedzialna za region woj. małopolskiego i podkarpackiego: Zaczęłabym od tego, żeby zastanowić się, co mógłby i co powinien zrobić pracodawca, by uatrakcyjnić siebie, swoją firmę na rynku pracy. Warto więc na starcie odpowiedzieć na pytania: "Co mnie wyróżnia? Co spowoduje, że akurat u mnie kandydaci będą chcieli pracować?".

Małgorzata Filipczak, regionalny dyrektor sprzedaży w EWL Group, odpowiedzialna za region woj. małopolskiego i podkarpackiego (fot. EWL)
Małgorzata Filipczak, regionalny dyrektor sprzedaży w EWL Group, odpowiedzialna za region woj. małopolskiego i podkarpackiego (fot. EWL)

Jak już poznamy odpowiedzi, to co dalej?

Michał Kłosowski, regionalny dyrektor sprzedaży w EWL Group, odpowiedzialny za region woj. śląskiego: Zaczynamy od zbudowania oferty pracy w odpowiedni sposób. Powinna być ona napisana jasno i klarownie. Musi zawierać informacje o tym, czym kandydat będzie zajmował się, jakie będą jego obowiązki. W przypadku sprzedawców np. należy podać informacje o tym, co będzie sprzedawał, kim będą jego klienci.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Jak znaleźć idealnego pracownika do działu sprzedaży. Rekrutacja od kuchni

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA