PARTNER PORTALU partner portalu

Jak wyłapać dobrego pracownika. Tych cech powinni szukać rekruterzy

Uczciwość, pracowitość, elastyczność. To zdaniem Natalii Bogdan, prezes agencji pośrednictwa pracy Jobhouse cechy, jakie powinien posiadać dobry pracownik. Jak w lawinie CV przeglądanych przez rekruterów wyłapać osoby, które rzeczywiście je posiadają?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Jak wyłapać dobrego pracownika. Tych cech powinni szukać rekruterzy

  • Zbudowanie zgranego i zaangażowanego zespołu to w czasach tzw. rynku pracownika duże wyzwanie.
  • Choć może się wydawać, że pracownik dyktuje warunki, a pracodawca powinien dbać o coraz to lepsze wynagrodzenie i benefity, by zatrzymać członków zespołu – taka sytuacja nie służy dobrej kulturze pracy.
  • Bo tak naprawdę praca to gra obu stron do tej samej bramki i każdy z uczestników może, a nawet powinien, jasno określać swoje oczekiwania i wartość jaką wnosi do tego zespołu.

Jak wskazuje Natalia Bogdan, prezes agencji pośrednictwa pracy Jobhouse, na liście cech, jakimi powinien dysponować idealny kandydat w pierwszej kolejności wskazuje uczciwość.

- Kandydaci do pracy często wymieniają ją w swoich CV, ale równie często okres próbny brutalnie ją weryfikuje. Na uczciwość składa się zdolność do sumiennego wykonywania powierzonych nam zadań, lecz także niepodejmowanie działań na szkodę firmy. Choćby w tak banalny, i niestety częsty, sposób jak oczernianie jej w mediach społecznościowych bez uprzedniego wyjaśnienia z szefem ewentualnych nieporozumień - komentuje Bogdan.

fot. shutterstock fot. shutterstock

Kolejna ważna cecha, jakiej oczekuje się od kandydata do pracy to pracowitość. Jak to możemy sprawdzić na etapie analizy CV czy rozmowy kwalifikacyjnej? Dowodem może być między innymi lista poprzednich pracodawców. Jeżeli mamy informacje, że np. podczas studiów pracował, szkolił się, szukał nowych wyzwań zawodowych, stanowi to najlepsze potwierdzenie na to, że pracowitość jest jego mocną stroną.

- W dzisiejszych szybko zmieniających się czasach ważna jest też elastyczność. Zarówno forma pracy, jak i przyjęte strategie działań są często modyfikowane, a wszystko po to, by móc je dostosować do zmieniających się warunków. Cenieni są więc pracownicy, którzy łatwo się do tych zmian adaptują. I tutaj ponownie powraca kwestia doświadczenia pracownika. Im jest bogatsze i bardziej różnorodne, tym większa szansa, że potrafi bez problemów przyjąć inne sposoby myślenia i działania - wymienia dalej prezes Jobhouse.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

2 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

beata 2019-08-13 10:41:48

Szanowni, Proszę sprawdzić najpierw wyniki badań dotyczące chociażby wielozadaniowości. Zdrowiu ani skuteczności ów - tak wychwalany przez tylu haerowców, szefów itd - nie służy. Powtarzanie frazesów. Wciskanie multum zadań jednej osobie to nic innego, jak żyłowania tejj osoby, bo po co wykonać spokojniej, albo - zatrudnić więcej osób, prawda? Nie opowiadajcie bajek. Tak, niestety, wielu rekruterów to osoby przypadku. I sami sobie przeczą.

LUC 2019-08-11 08:55:23

Większość rekruterow to ekipa z przypadku. Jakiś czas temu wstrętna baba z Media Ekspert zadała mnie pytanie ile chcę zarabiać?! Odpowiedziałem, że wiadomo jak najwięcej ale zdaje sobie sprawę gdzie mieszkamy i nie powiedziałem dużo więcej niz ok 2000 netto. Ona na to, że co tak mało i nie nadaje się, bo nie będę pracował na premię. Wytłumaczylem, że podstawy tyle chce a premia swoją drogą. Nie było z kim rozmawiać takich... biorą na rekruterów.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.