PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Jak stworzyć portfolio, które zaimponuje pracodawcy?

Biorąc udział w projektach rekrutacyjnych na stanowiska specjalistyczne i menedżerskie oprócz CV warto przygotować portfolio rekrutacyjne. Zbiór dokumentów prezentujących oraz potwierdzających zdobyte kompetencje może stać się ważną kartą przetargową.

  • Autor:JP
  • 21 wrz 2015 8:58
Jak stworzyć portfolio, które zaimponuje pracodawcy?
- Aby portfolio rekrutacyjne działało na naszą korzyść nie może to być kalka z CV - mówi Agnieszka Cieślok, menedżer HRK. /Fot. Pixabay
REKLAMA

Portfolio rekrutacyjne składa się z szeregu elementów będących świadectwem umiejętności kandydata, przeprowadzonych projektów i efektów działań. Warto je tworzyć systematycznie. Mając świeżo w pamięci swoje dokonania zawodowe łatwiej je dokładnie opisać. Dzięki temu można uniknąć szukania ważnych informacji na chwilę przed kluczową rozmową kwalifikacyjną. Konstruując portfolio należy w nim uwzględnić 5 obszarów.

Opis zrealizowanych projektów

Informacje o przeprowadzonych projektach, zorganizowanych eventach, wdrożeniach, przygotowanych raportach etc.

Portfolio rekrutacyjne pozwala w szerzej zaprezentować swoje osiągnięcia. Warto w nim zawrzeć opis najważniejszych projektów w karierze zawodowej. Może to być implementacja nowej strategii sprzedaży, organizacja eventu, wdrożenie oprogramowania IT czy procedury usprawniającej działania administracyjne.

- Przykładowo, w portfolio kandydata z TFI może się znaleźć ewidencja decyzji inwestycyjnych. Wyniki inwestycyjne warto przedstawić jak najdokładniej, pamiętając, że analizująca je osoba zapewne zweryfikuje je z ogólnodostępnymi danymi – informuje Agnieszka Cieślok, menedżer HRK Banking & Insurance.

Statystyki

Wyniki mierzalne, informacje o poziomie sprzedaży, wprowadzonych oszczędnościach w organizacji, optymalizacji działania poszczególnych departamentów wyrażonej w liczbach.

Trudno jest mieć w głowie podczas rozmowy kwalifikacyjnej wszystkie liczby związane z wykonywanymi obowiązkami. Tymczasem mierzalne informacje o sukcesach robią na pracodawcach największe wrażenie. Opłaca się przygotować liczby świadczące o wynikach sprzedaży, oszczędnościach czy np. liczbie obsłużonych klientów.

- Twarde dane w szczególności mają znaczenie w przypadku rekrutacji do pionów sprzedaży. Liczy się tutaj wiele wskaźników: liczba obsługiwanych i nowych klientów, wartość zrealizowanej sprzedaży, oferowany produkt. Statystyki powinny być przedstawione w sposób czytelny, być jasno określone w czasie, a wybór konkretnych wskaźników powinien być uzależniony od stanowiska, na jakie kandydujemy – radzi Rafał Franczak, starszy konsultant HRK Pharma specjalizujący się w rekrutacjach na rynku medycznym.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Jak stworzyć portfolio, które zaimponuje pracodawcy?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.