PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Jak stworzyć ogłoszenie o pracę, które przykuje uwagę osób z pokoleń X,Y,Z

Każde pokolenie ma swoją specyfikę. Trzeba o tym pamiętać, konstruując ogłoszenie o pracę.

  • Bartosz Dyląg
    bad
  • 16 sty 2018 14:45
Jak stworzyć ogłoszenie o pracę, które przykuje uwagę osób z pokoleń X,Y,Z
Skutecznie ogłoszenie o pracę musi trafiać w potrzeby ludzi, na których szczególnie nam zależy. Fot. mat. prasowe
REKLAMA
  • Skutecznie ogłoszenie o pracę musi trafiać w potrzeby ludzi, na których szczególnie nam zależy.
  • Pokolenie X przyciągnie informacja o formie zatrudnienia i zarobkach.
  • Pokolenie Y skusi hasło work&balance, a młodych z pokolenia Z praca z technologiami – przekonuje Joanna Żukowska, ekspertka serwisu rekrutacyjnego MonsterPolska.pl.

 

Pokolenie X

To osoby urodzone w latach 1965-1979, które wchodziły na rynek pracy w latach 90. Ogłoszenie, które ma przekonać do aplikowania kandydatów z tego pokolenia, powinno zawierać kilka elementów.

1. Informacja o rodzaju zatrudnienia

Pokolenie X bardzo ceni stabilną pracę na etacie. Dlatego pracodawcy powinni się pochwalić, że firma zatrudnia na umowę o pracę.

2. Praca w siedzibie firmy

Elementem, który przykuje uwagę osób z pokolenia X, jest podkreślenie miejsca wykonywania pracy. Dla tych pracowników ważne jest własne biurko i krzesło. Chcą wiedzieć, gdzie jest ich miejsce pracy. Hasła o elastycznej pracy lub częściowo zdalnej są dla nich zniechęcające.

3. Wynagrodzenie

„Ogłoszenie, które ma przyciągnąć uwagę pokolenia X, powinno zawierać informację o wynagrodzeniu. Najlepiej by była to kwota wynagrodzenia brutto w widełkach w ujęciu miesięcznym bądź rocznym” – radzi Żukowska z MonsterPolska.pl.

4. Benefity

Dobrze jest podkreślić, że jako pracodawcy oferujemy dodatki pozapłacowe. Można je częściowo wyliczyć, podkreślając, że pracownik na danym stanowisku może liczyć m.in. na służbowy telefon, ubezpieczenie czy premie świąteczne.

5. Prestiż

W ogłoszeniu o pracę warto podkreślić pozycję firmy na rynku. Pokolenie X lubi pracować w prestiżowych firmach. Jeśli więc firma obecna jest wiele lat na rynku, ma na koncie wyróżnienia lub filie za granicą koniecznie należy o tym wspomnieć. Tak skonstruowane ogłoszenie nie umknie uwadze osoby z pokolenia X.

Pokolenie Y

To osoby urodzone w latach 1980-1989, które na rynek pracy wchodziły po roku dwutysięcznym. To tzw. milenialsi. Jakie ogłoszenie szczególnie zwróci uwagę potencjalnych pracowników z tego pokolenia?

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Jak stworzyć ogłoszenie o pracę, które przykuje uwagę osób z pokoleń X,Y,Z

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.