PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

LinkedIn, Goldenline i Twitter. Na tych portalach warto stworzyć profil, gdy się szuka pracy

Podstawową wizytówką specjalistów i menedżerów w Polsce oraz na świecie jest profesjonalny profil na zawodowych portalach społecznościowych. Jak sprawić, by pierwsze wrażenie było korzystne?

  • Justyna Koc
    jk
  • 3 lip 2015 10:50
LinkedIn, Goldenline i Twitter. Na tych portalach warto stworzyć profil, gdy się szuka pracy
Aby zmaksymalizować korzyści wynikające z aktywności na portalach społecznościowych warto zastanowić się, do kogo należy dotrzeć z informacjami i od kogo je czerpać. Fot. Fotolia
REKLAMA

Portali społecznościowych jest wiele, więc każdy ma szeroki wybór. Zawodowo jednak liczą się obecnie trzy: LinkedIn (ok 1,3 mln użytkowników w Polsce, ok 200 mln użytkowników na świecie), Goldenline (ok 1,7 mln użytkowników) oraz Twitter (ok. 2,5 mln użytkowników, ok 200 mln użytkowników na świecie).

Czytaj też: 140 znaków wystarczy, by zostać zwolnionym. Uważaj. Oni stracili pracę przez Twittera

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

– Zaletą LinkedIn jest z pewnością międzynarodowość. Jeśli mamy zagranicznych klientów, pracujemy w globalnej firmie – obecność tutaj jest wręcz obowiązkowa. Z drugiej strony często używany w komunikacji język angielski bywa barierą dla części osób. Choć w ustawieniach portalu można wybrać opcję polskojęzyczną, to profile osób opisane w języku angielskim nie zostaną przetłumaczone. Dlatego, jeśli nasza praca nie obejmuje międzynarodowych kontaktów, bardziej wygodnym w użytkowaniu może okazać się polski Goldenline – radzi Monika Błaszczyk, menedżer HRK SSC/BPO.

Zdjęcie

Na co należy zwrócić uwagę podczas tworzenia profili zawodowego w social media? Po pierwsze na zdjęcie, które powinno mieć biznesowy charakter. Elegancki garnitur lub kostium, w przypadku kobiet dyskretny makijaż i subtelna biżuteria.

Należy unikać tkanin wzorzystych i ostrych kolorów. Warto pamiętać, że obiektyw sprawia, że wszystkie elementy naszego wizerunku są wyostrzone, więc tym bardziej należy zachować umiar.

Czytaj też: Szukasz pracy? Uważaj, co udostępniasz na Facebooku czy Twitterze

Nagłówek

Nagłówek jest jedną z najważniejszych informacji na profilu. To właśnie ten opis pokazuje się w wynikach wyszukiwania i kluczowe jest, aby był odpowiednio sformułowany. W pierwszej kolejności powinno znaleźć się stanowisko i nazwa firmy.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: LinkedIn, Goldenline i Twitter. Na tych portalach warto stworzyć profil, gdy się szuka pracy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Jarek 2015-07-03 14:00:40

    Bzdura. Najlepiej w ogóle ich nie mieć, a unikniesz przypadkowej wpadki z niepożądanymi wpisami czy zdjęciami.

REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA