PARTNER PORTALU partner portalu

Jak skutecznie rekrutować w mediach społecznościowych. Uwaga na hejt

Z dnia na dzień przybywa osób zarażonych koronawirusem. Firmy muszą mierzyć się z nowymi wyzwaniami - także w rekrutacji, która przenosi się do świata online. Rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami są przeprowadzane za pośrednictwem Skype'a lub telefonu. Rekrutacja w sieci, także w mediach społecznościowych, nabiera jeszcze większego znaczenia niż dotychczas.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Jak skutecznie rekrutować w mediach społecznościowych. Uwaga na hejt

  • Poszukiwanie pracowników za pomocą mediów społecznościowych coraz częściej praktykowane jest przez firmy jako uzupełnienie tradycyjnych metod rekrutacji.
  • Najczęściej za pomocą tego kanału rekrutowani są specjaliści w dziedzinie IT, nowoczesnych technologii, marketingu i komunikacji.
  • W sytuacji, gdy pod ofertą w mediach społecznościowych pojawiają się wrogie komentarze, warto przyjąć konkretną linię odpowiedzi, tak by pracownicy firmy odpowiadali na negatywne komentarze spójnie i bardzo jednoznacznie.

Z badań przeprowadzonych przez Lee Hecht Harrison Polska wynika, że 97 proc. polskich rekruterów korzysta z mediów społecznościowych w swojej pracy. Codziennie robi to nawet 77 proc. headhunterów oraz 35 proc. rekruterów wewnętrznych.

- Poszukiwanie pracowników za pomocą mediów społecznościowych coraz częściej praktykowane jest przez firmy jako uzupełnienie tradycyjnych metod rekrutacji. Zdarza się jednak, że projekty rekrutacyjne prowadzone są także całkowicie za pośrednictwem serwisów społecznościowych, z uwagi na szybkość dotarcia do odpowiednich kandydatów i sprawną komunikację – komentuje Anna Tomyślak, ekspert Hays Poland.

Pandemia COVID-19 może ten trend jeszcze bardziej nasilić. Firmy stawiają na pracę zdalną, tradycyjne spotkania zastępują telekonferencjami. Również rekrutacja przenosi się do wirtualnego świata - także rozmowy kwalifikacyjne. Na co zatem warto zwrócić uwagę, publikując ofertę pracy w mediach społecznościowych?

Gdzie rekrutować?

Jak wskazuje Anna Tomyślak, najczęściej wykorzystywanymi kanałami są media społecznościowe o charakterze zawodowym, tj. LinkedIn i GoldenLine. Jest to przestrzeń, w której pracodawcy na bieżąco informują o aktualnych wakatach za pośrednictwem swoich oficjalnych profili.

- Ogromna część komunikacji rekrutacyjnej prowadzona jest bezpośrednio przez rekruterów, używających w tym celu swoich osobistych profili. Tym sposobem są w stanie precyzyjniej docierać do członków swoich grup kontaktów, którzy realnie mogą być zainteresowani daną ofertą, a także publikować informacje o prowadzonych rekrutacjach w grupach tematycznych – wyjaśnia ekspert Hays Poland.

Na znaczeniu zyskują jednak również mniej formalne kanały, jak Facebook i Instagram, na których coraz częściej aktywne są nie tylko firmy, ale również rekruterzy wykorzystujący w tym celu swoje prywatne konta. Anna Tomyślak podkreśla, że wybór platformy zazwyczaj uzależniony jest od profilu stanowiska, które jest przedmiotem rekrutacji.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Ekspert 2020-03-20 23:01:48

Nie odpowiadam na oferty w których nie podano wysokości wynagrodzenia.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.