PARTNER PORTALU partner portalu

Jak skutecznie rekrutować pracowników? Oto wskazówki

"Byle jakie" traktowanie kandydatów podczas rekrutacji wciąż pozostaje największym problemem. W Polsce spotkania rekrutacyjne często realizowane są w wielkim pośpiechu przez nieprzygotowanych rekruterów. A warto pamiętać, że dzisiaj nawet jedno fatalnie przeprowadzone spotkanie rekrutacyjne może mieć wpływ na wizerunek firmy.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Jak skutecznie rekrutować pracowników? Oto wskazówki

  • Kluczem skutecznej rekrutacji jest przede wszystkim szybkość i konsekwencja w działaniu, systematyka oraz odpowiedni dobór narzędzi rekrutacyjnych. 
  • Szybkie reagowanie, regularne kontaktowanie się z kandydatami i przekazywanie im statusu rekrutacji to elementy przyczyniające się do skutecznej rekrutacji.
  • Kolejnym słowem kluczem skutecznych rekrutacji jest indywidualizacja przekazu i kanałów dotarcia. Na skuteczną rekrutację duży wpływ ma także regularna działalność employer brandingowa.

Jak wynika z najnowszego Barometru Rynku Pracy przygotowanego przez Work Service, w trzecim kwartale 2019 roku plany zwiększenia zatrudnienia wzrosły o 8 punktów procentowych w porównaniu do pierwszego kwartału 2019 roku.

Rekrutacje planują przede wszystkim duże przedsiębiorstwa, zatrudniające powyżej 249 pracowników. Firmy małe i średnie będą starały się utrzymać poziom zatrudnienia bez przeprowadzania rekrutacji.

Większość firm planujących rekrutację, niezależnie od wielkości czy branży, będzie poszukiwała pracowników niższego szczebla (68,6 proc.) oraz - nieco rzadziej - średniego (39,2 proc.).

Rekrutacyjne wyzwania

Proces rekrutacji powinien stanowić pierwszy etap budowania pozytywnego wizerunku pracodawcy. Dla firmy poszukującej pracowników jest to szansa na pokazanie organizacji od dobrej strony, a poniekąd także na reklamę wśród kandydatów do pracy. Osoba, która będzie miała poczucie, że potraktowano ją z szacunkiem, poświęcając jej czas i udzielając potrzebnych informacji na każdym etapie procesu, będzie miała zapewne znacznie lepsze zdanie o danej firmie niż ktoś, kto poczuł się np. zlekceważony. I to niezależnie od wyników rekrutacji.

Niestety, często zdarza się, że ta szansa zostaje zaprzepaszczona. Sprzeczne wymagania w ogłoszeniu o pracy, trudności z uzyskaniem konkretnych informacji, gdy kandydat zdecyduje się na kontakt telefoniczny w sprawie oferty, brak możliwości uzyskania tak kluczowego dla potencjalnego pracownika parametru, jak choćby przybliżone wynagrodzenie za pracę, czy w końcu brak informacji zwrotnej po zakończonej rekrutacji - wszystko to może zmienić początkową sympatię wobec rekrutującej firmy, w zniechęcenie, żal, poczucie lekceważenia.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.