Jak się pokazać w sieci, żeby przyciągnąć rekruterów?

Według badania "Media społecznościowe w rekrutacji", 97 proc. rekruterów korzysta z social media poszukując pracowników. Jak zatem prezentować się w sieci, aby ciekawe możliwości zawodowe nie przeszły koło nosa?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Jak się pokazać w sieci, żeby przyciągnąć rekruterów?

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

22 kwi 2016 12:29


Osoby aktywne zawodowo powinny korzystać z mediów społecznościowych z rozwagą. Zdaniem Agnieszki Pietrasik, menedżera sekcji w firmie doradztwa personalnego Hays Poland, zasada jest prosta: nie publikuj materiałów, które mogłyby się nie spodobać obecnemu lub przyszłemu pracodawcy.

– Nieprzemyślany, kontrowersyjny wpis na Twitterze czy imprezowe zdjęcia na Facebooku mogą postawić kandydata w negatywnym świetle nawet lata po ich publikacji. Tak więc, przed rozpoczęciem poszukiwań pracy warto przejrzeć zawartość swoich profili w mediach społecznościowych i zweryfikować ustawienia prywatności – radzi Pietrasik.

Wystrzegaj się frazesów

Publikując materiały i nawiązując kontakty na konkretnym portalu, należy mieć na uwadze jego charakter. O ile warto utrzymywać relacje z kolegami z pracy na LinkedInie czy GoldenLine, to zapraszanie ich do grona znajomych na Facebooku nie jest już tak oczywiste i wymaga dłuższego zastanowienia oraz ewentualnej zmiany ustawień prywatności.

Czytaj też: Co drugi HR-owiec nie potrafi dobrze obsługiwać mediów społecznościowych

– Zalecam również sprawdzenie zaleceń firmy względem obecności jej pracowników w mediach społecznościowych. Niektóre organizacje posiadają nawet osobny kodeks pożądanych i niepożądanych zachowań w internecie – dodaje Agnieszka Pietrasik.

Podczas gdy CV powinno być dostosowane do charakterystyki stanowiska i wymogów konkretnej oferty pracy, to profil na portalach zawodowych zazwyczaj prezentuje doświadczenie i umiejętności w szerszej perspektywie. W mediach typu LinkedIn warto wymienić wszystkie uniwersalne kompetencje miękkie oraz podać przykłady ich wykorzystania w pracy zawodowej.

Fot.: Flickr, Nan Palmero, CC BY 2.0 Fot.: Flickr, Nan Palmero, CC BY 2.0

– Używaj słów kluczowych, które często pojawiają się w ofertach pracy, ale wystrzegaj się żargonu lub niewiele znaczących frazesów. Pamiętaj o językowej i stylistycznej poprawności publikowanych treści i zadbaj, aby informacje dostępne online były aktualne i zgadzały się z treścią CV – radzi ekspertka.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.