PARTNER PORTALU partner portalu

Jak rekrutować pracowników z pokolenia Y i Z?

Na rynek pracy wchodzi generacja, dla której świat realny i wirtualny to ta sama rzeczywistość – generacja Z. Czego oczekują od pracodawcy, jak należy rekrutować takich pracowników, jak budować ich lojalność wobec firmy?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Jak rekrutować pracowników z pokolenia Y i Z?

Dla pracowników z pokolenia Y i Z praca jest istotna, ale nie najważniejsza. Podchodzą do niej zadaniowo, ważny jest dla nich work-life balance. Znają się na najnowszych technologiach i wykorzystują je w każdej dziedzinie życia. Są elastyczni, znają języki i nie mają kompleksów – mogą pracować w każdym miejscu na Ziemi.

Dodatkowo, dla osób z generacji Z głównym źródłem wiedzy jest internet, dlatego też nie wiedza, ale szybkość wyszukiwania informacji oraz kreatywne podejście do nich jest - w ich ocenie - podstawowym atrybutem pracownika na rynku pracy.

– Średnia wieku w naszym centrum to 29 lat, w SBO Kraków pracują głównie przedstawiciele pokolenia Y, coraz więcej rekrutujemy też „zetek”. Do pracy u nas skłania ich możliwość kariery na międzynarodową skalę oraz wykonywanie codziennych obowiązków w multikulturowym środowisku – pracujemy w 17 językach. Dzisiejsi 20- i 30-latkowie chcą się rozwijać, ale nie kosztem życia prywatnego – wyjaśnia Katarzyna Cyran, specjalistka ds. rekrutacji w Shell Business Operations Kraków.

Work-life balance

Przedstawiciele generacji Y i Z poszukują takich rozwiązań na rynku pracy, które zapewnią im zachowanie równowagi, przynosząc jednocześnie satysfakcję z wykonywanych zadań. Nie chcą w pracy spędzać zbyt wielu godzin, a na pewno nie chcą ich tracić na dojazdy do miejsca zatrudnienia.

Poszukując pracy, biorą pod uwagę, ile czasu zajmie im dojazd do niej. Aby znaleźć się na mapie i tym samym ułatwić potencjalnym pracownikom wyszukanie ich oferty pracy, pracodawcy powinni w ogłoszeniu o pracę podawać dokładny adres miejsca pracy.

Przyjazna rekrutacja

Jak wynika z raportu „Candidate Experience” eRecruiter, pokolenie Y dość surowo ocenia firmy pod względem tego czy troszczą się o potencjalnego pracownika w procesie rekrutacji - ponad 50 proc. badanych uważa, że firmy nie dbają o relacje z osobami starającymi się o pracę.

W odpowiedzi na te oczekiwania została powołana Koalicja na rzecz Przyjaznej Rekrutacji. Jej celem jest promowanie dobrych praktyk w  rekrutacji i  tworzenie standardów w  tym obszarze, z uwzględnieniem dbałości o  relację z  kandydatami i troską o ich wrażenia z  procesu rekrutacji.

Koalicja wypracowała Kodeks Dobrych Praktyk – w którym ujęto 9 podstawowych zasad przyjaznej rekrutacji, takich jak np. szacunek dla kandydata, udzielanie informacji zwrotnej czy jasno sformułowane ogłoszenie o pracę.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

2 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Jadwiga 2018-08-24 11:36:41

Pokolenia Z oraz Y są wychowywane w dobie Internetu, dlatego warto do ich rekrutacji wykorzystać innowacyjne narzędzia. Mi w tym pomaga system CRM Kamflex. Ta intuicyjna aplikacja webowa pozwala mi gromadzić dane na temat klientów, mogę do nich sięgnąć w każdej chwili i o każdej porze. Oprogramowanie posiada wszelkie funkcje, które są niezbędne do wypracowania efektywnych praktyk pracy z konsumentem. Dużym plusem jest to programowanie działa w przeglądarkach oraz na urządzeniach mobilnych. Pozdrawiam:)

mikołaj 2015-12-05 17:12:10

Słyszy się dużo narzekań na pokolenie Y, że roszczeniowe, że nieprzystosowane. Mam okazje zajmować się rekrutacją do Impelu i wcale nie podoba mi się taka generalizacja. Jak wszędzie są różni ludzie, ale do naszej firmy przyjmujemy mocno zmotywowanych, tych, którym chce się chcieć.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.