PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Jak napisać CV? Pomóc może język korzyści

Ogólne stwierdzenia nie poinformują rekrutera o rzeczywistych dokonaniach kandydata i na pewno nie przyciągają jego uwagi podczas czytania CV. Aby to zmienić, warto zacząć używać języka korzyści.

  • Autor:jk
  • 4 lut 2016 19:40
Jak napisać CV? Pomóc może język korzyści
Wśród osób piszących CV wciąż panuje przekonanie, że dobry dokument aplikacyjny nie powinien przekraczać wielkości kartki A4. To nieprawda. (Fot. pixabay)
REKLAMA

Rekruterzy czytają dziennie kilkanaście różnych CV. W większości z nich występują podobne sformułowania. Niektórzy sądzą, że CV to nie jest miejsce, by zasypywać rekrutera danymi czy chwalić się osiągnięciami. Tymczasem, jak twierdzą eksperci SmartMBC, jest wręcz odwrotnie.

Rekruter przeglądający nadesłane dokumenty aplikacyjne szuka osoby, kto wyróżni się spośród pozostałych kandydatów. Dlatego też, kiedy zobaczy CV osoby, która "może pochwalić się wieloma sukcesami" a zaraz po tym osoby, która "w ciągu trzech miesięcy zwiększyła sprzedaż o 10 proc." z dużym prawdopodobieństwem na rozmowę zaprosi tę drugą.

Czytaj też: Połowa kandydatów kłamie w CV przy określaniu kompetencji językowych

- CV jest dokumentem, w którym musimy pokazać siebie od najlepszej strony. Opisujemy tam swoje osiągnięcia i wpisujemy konkretne przykłady. Warto pamiętać, że mamy zaledwie chwilę na to, by przyciągnąć uwagę rekrutera na dłużej i zainteresować go swoją osoba. Ogólne informacje nie wniosą niczego wartościowego do CV. Dotyczy to również opisu cech charakteru - wyjaśniają eksperci Smart MBC.

Co zatem powinno się pisać? Jak twierdzą eksperci Smart MBC, zamiast "jestem kreatywny" lepiej dodać "podczas pracy w firmie XYZ zrealizowano (tu podać szczegółowe dane) moich pomysłów, a (tu znów dane) zostało nagrodzonych w konkursie ABC”. Jeśli kandydat może pochwalić się konkretnymi osiągnięciami powinien to zrobić. Do swojego CV warto dodać zdjęcia lub dokumenty, które potwierdzą opisywane umiejętności. Można też skorzystać z elektronicznego CV, w którym w łatwy sposób umieszcza się linki do projektów lub autorskich storn internetowych.

- Zamiast "zarządzam dużym zespołem” napisz od pięciu lat zarządzam dwunastoosobowym zespołem złożonym z sześciu junior managerów i sześciu osób z działu kreatywnego". Oprócz tego, dodaj czym zajmuje się twój zespół, jakich klientów obsługuje, na jak dużym obszarze działacie. Warto tutaj umieścić informacje dotyczące sukcesów, jakie udało się osiągnąć. Zdobyliście II miejsce w konkursie na firmę budowlaną roku? Zwiększyliście sprzedaż akcesoriów łazienkowych o 5 proc.? Nie bój się o tym pisać - doradzają eksperci Smart MBC.

Czytaj też: Handlowcy, menedżerowie, a nawet HR-owcy. W CV wszyscy kłamią na potęgę

Wśród osób piszących CV wciąż panuje przekonanie, że dobry dokument aplikacyjny nie powinien przekraczać wielkości kartki A4. To nieprawda, zwłaszcza wśród osób, które na rynku pracy są od kilku lub kilkunastu lat i zdążyły nabrać doświadczenia, którym warto się pochwalić. Warto wpisać swoje osiągnięcia w CV, ale nie zapominać o języku korzyści i pisania konkretnych informacji.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Jak napisać CV? Pomóc może język korzyści

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.