PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Jak efektywnie i długofalowo budować komunikację z kandydatami bazującą na materiałach wideo?

Coraz częściej pracodawcy wykorzystują w swoich działaniach rekrutacyjnych różne nowoczesne formy komunikacji marketingowej i PR-owej. Jedną z nich jest wideo.

Jak efektywnie i długofalowo budować komunikację z kandydatami bazującą na materiałach wideo?
Wideo może być jedną z kluczowych form budowania wizerunku pracodawcy. Wymaga to jednak podejścia strategicznego i długoterminowego. Fot. pixabay
REKLAMA

Kandydaci są niemalże zalewani ofertami pracy. W wielu sektorach, takich jak IT, czy centra usług wspólnych, mamy do czynienia z rynkiem kandydata. Skutkuje to koniecznością bardzo precyzyjnego dotarcia do kandydata z przekazem informacyjnym, zaciekawienia i zachęcenia go do złożenia aplikacji. Praktycznie nie jest możliwe wyróżnienie się poprzez chociażby stworzenie atrakcyjnego ogłoszenia rekrutacyjnego, które przyciąga odbiorców jedynie dobrym zdjęciem lub grafiką.

Komunikacja za pomocą wideo

Kluczowym działaniem, umożliwiającym dotarcie do kandydatów, może być zastosowanie form, do których kandydaci są przyzwyczajeni i które są dla nich naturalnym kanałem pozyskiwania informacji. Tworzenie wysokiej jakości materiałów wideo może być jednym z kluczowych wyróżników komunikacyjnych.

Dostępność technologii, łatwość tworzenia i obróbki materiałów wideo powoduje, że w sieci coraz częściej obraz wideo wygrywa z materiałem tekstowym. Zdecydowanie łatwiej jest przekazać najważniejsze treści dotyczące oferty pracodawcy, w ramach trzydziestosekundowego materiału wideo, niż obszernego artykułu, publikowanego w zakładce kariera.

Najważniejsze: określenie celów rekrutacyjnych i biznesowych

Jestem zdania, że podstawową, najistotniejszą kwestią, jeżeli zostanie już podjęta decyzja o tworzeniu materiałów wideo, jest określenie konkretnych celów biznesowych i grupy docelowej. Bardzo częstym problemem przy tworzeniu scenariusza i założeń jest chęć realizacji wielu celów, w ramach jednego materiału.

Jeżeli chcemy, żeby film jednocześnie zachęcał do pracy w organizacji, prezentował produkty i zakres działalności firmy i jeszcze do tego był kierowany do inwestorów, to prawdopodobnie powstanie z tego bardzo chaotyczny materiał. Z pewnością nie dotrzemy z nim do osób, na których nam zależy, ani też nie przekażemy najistotniejszych komunikatów.

Przygotowując się do pracy nad założeniami i scenariuszem warto zdefiniować następujące obszary: do jakiej konkretnie grupy kandydatów kierujemy materiał, jakie są najważniejsze treści do przekazania i jaki rezultat chcemy uzyskać – dzięki temu osoby pracujące nad realizacją będą mogły dopasować technologię i format do stworzonych założeń.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Jak efektywnie i długofalowo budować komunikację z kandydatami bazującą na materiałach wideo?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.