×

Subskrybuj newsletter
pulshr.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
PARTNERZY PORTALU

Jak dostosować proces rekrutacyjny do przedstawicieli pokolenia X, Y i Z

  • Bartosz Dyląg
    bad
  • 28 cze 2018 10:35

Oferty w serwisach poświęconych pracy, post na facebookowej tablicy, apka rekrutacyjna – każde z narzędzi pozwala na rekrutację kandydatów z innego pokolenia.

Jak dostosować proces rekrutacyjny do przedstawicieli pokolenia X, Y i Z
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 23 września 2022
REKLAMA
  • Można spodziewać się, że osoby z pokolenia X będę odważniej negocjować wynagrodzenie.
  • „Igreki” cenią pracę, która jest zgodna z ich wykształceniem oraz pasją. 
  • Przedstawicieli pokolenia Z należy szukać na Facebooku, blogach, forach specjalistycznych lub na Instagramie.

Każde z pokoleń ma swoją specyfikę, do której powinniśmy dostosować proces rekrutacyjny.

Pokolenie X

To osoby urodzone w latach 1965-1979, które wchodziły na rynek pracy w latach 90. Jak ich poszukiwać?

System poleceń, ogłoszenia w serwisach z ofertami pracy lub firmowym intranecie – tymi sposobami można najszybciej dotrzeć do pracowników z pokolenia X. W ogłoszeniu o pracy powinno być jak najwięcej precyzyjnych informacji, takich jak: rodzaj umowy o pracę, opcje ubezpieczenia, benefity. Dla „iksów” to nie tyle atuty, ile podstawy świadczące o uczciwości przyszłego pracodawcy.

Czytaj też: Escape room: od zabawy do narzędzi rekrutacji

Jak rozmawiać? Przedstawiciele pokolenia X najchętniej przyjmą zaproszenie na tradycyjną rozmowę kwalifikacyjną w budynku firmy i na wcześniej umówioną godzinę. Dla „iksów” ważne jest bowiem poznanie warunków pracy panujących w biurze. Osoby z pokolenia X lubią wiedzieć jak najwięcej o przyszłym miejscu pracy, włączając pytanie o dostęp do naturalnego światła przy biurku.

Można spodziewać się, że osoby z pokolenia X będę odważniej negocjować wynagrodzenie, gdyż pieniądze – obok prestiżu - liczą się dla nich najbardziej. Warto wiedzieć, że najlepszą motywacją dla kandydatów z tego pokolenia są benefity np. karty zniżkowe, atrakcyjne ubezpieczenie lub służbowy telefon.

Pokolenie Y

To tzw. „millenialsi”. Są to osoby urodzone w latach 1980-1989. Na rynek pracy wchodziły po roku dwutysięcznym.

Jak ich poszukiwać? - Oprócz ogłoszeń i systemu poleceń, na osoby z pokolenia Y skutecznie działają kanały społecznościowe - podkreśla Aleksandra Pocheć, ekspertka serwisu rekrutacyjnego Monster Polska.

Poza tym „millenialsi” lubią dedykowane targi pracy, np. dla branży IT, humanistów, ekonomistów. Można ich także skusić do udziału w konkursach biznesowych, w których szansą jest, np. płatny staż w międzynarodowym oddziale firmy.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

KOMENTARZE (6)

Do artykułu: Jak dostosować proces rekrutacyjny do przedstawicieli pokolenia X, Y i Z
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • JubelFan 2018-06-29 04:13:49

    tylko na polskich stacjach paliwo drozeje wolniej, bo oni staja przeciw zydom i amerykanom co podnosza ceny

  • gts 2018-06-29 03:33:18

    ceny paliwa sa zalezne od kursu dolara amerykańskiego do złotówki czy relacji popyt-podaż. no i w ten sposob mamy w tej chwili coraz drozsze paliwo.

  • ItalionoM 2018-06-29 03:25:39

    to ze podniosly sie ceny paliw to nie znaczy ze nie spadna. moim zdaniem to chwilowy kryzys. byleby nie pojawily sie znowu jakies czynniki podnoszace ryzyko.

  • Alicja 2018-06-29 03:18:45

    to przez to, ze trump renegocjowal umowe ograniczającej program nuklearny republiki islamskiej podwyzszyly sie ceny paliw. nie tam przez jakies oplaty emisyjne.

  • kopter 2018-06-29 03:16:47

    tylko na polskich stacjach paliwo drozeje wolniej, bo oni staja przeciw zydom i amerykanom co podnosza ceny

REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl


REKLAMA