- Autor: KDS
- •21 wrz 2017 22:59
Pośpiech w czytaniu ogłoszeń o pracę nie opłaca się. Dlaczego warto dokładnie analizować ich treść, wyjaśniają eksperci z Work Service. Podpowiadają też, na co szczególnie warto zwrócić uwagę.

• Treść ogłoszenia o pracę jest doskonałą podpowiedzią dla kandydatów.
• Dokładnie ją analizując dowiemy się w jaki sposób zbudować CV, by podkreślić nasze atuty, tym samym zwiększyć szansę na pozytywne zakończenie.
• - Jeżeli spełniamy podstawowe wymogi, ale w którejś z dziedzin nie czujemy się pewnie, wyjaśnijmy w swoim CV i liście motywacyjnym - podpowiadają eksperci z Work Service.
Szybki rzut okiem na treść ogłoszenia o pracę i decyzja podjęta - tak, nadaję się, przecież szukają kelnera, informatyka, menadżera. Pobieżne czytanie treści ogłoszeń o pracę to duży błąd. Jak przekonują eksperci z agencji pracy Work Service, dokładne przeanalizowanie treści ogłoszeń może okazać się bardzo przydatne. Wyczytamy w nich nie tylko informacje o stanowisku i firmie, ale także znajdziemy podpowiedź, jak dostosować swoje CV i wyróżnić się na tle innych.
- Gdy jesteś kandydatem, ogłoszenie o pracę zmusza cię do swoistego rachunku sumienia. Musisz skonfrontować swoją autoocenę i ambicję ze spisem umiejętności i kompetencji niezbędnych do podjęcia pracy - czytamy na stronie Work Service.
Sprawdźcie, na co polecają zwrócić uwagę rekruterzy z Work Service.
Opis stanowiska
Znajdziemy tu m.in. nazwę i ogólny opis stanowiska oraz lokalizację firmy. To też miejsce, w którym poznamy profil firmy. Da on nam podstawowe informacje na temat zasad w niej panujących. - Słowa takie jak „młoda”, „dynamiczna”, świadczą o mniej formalnej atmosferze, natomiast w firmie z „ugruntowaną pozycją” cenione będą bardziej konserwatywne wartości - podpowiada Work Service.
By jak najlepiej wykorzystać te informacje, warto odpowiedzieć sobie na następujące pytania:
- Czy takiej posady szukam i czy posiadam na nią wystarczające kwalifikacje?
- Czy moja osobowość pasuje do wizerunku firmy?
- Czy miejsce pracy znajduje się w mieście/województwie, w którym chcę i mogę pracować?
- Czy odpowiada mi praca na cały etat/system zmianowy?
- Czy praca na tym stanowisku pomoże mi osiągnąć moje długoterminowe cele zawodowe?
Doświadczenie, kwalifikacje, biegłość
Z tej części dowiemy się, osób z jakimi cechami i umiejętnościami poszukuje pracodawca. Na liście wymaganych kwalifikacji znajdziemy np. zdolności menedżerskie, konkretne szkolenia i certyfikaty, umiejętność posługiwania się językami obcymi czy prawo jazdy.


KOMENTARZE (1)