Innowacje w outsourcingu procesów rekrutacyjnych

Firmom coraz ciężej jest pozyskiwać odpowiednich pracowników, dlatego wiele z nich decyduje się na korzystanie z doświadczenia dostawców Recruitment Process Outsourcing (RPO), czyli outsourcingu procesów rekrutacyjnych. Według aktualnych prognoz tempo rozwoju globalnego rynku RPO w 2013 r. wyniesie 12-17 proc.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Innowacje w outsourcingu procesów rekrutacyjnych

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

2 gru 2013 11:45


- Zależności pomiędzy pracodawcami a dostawcami RPO będą się zmieniać: ci pierwsi będą potrzebować nowych usług, a ci drudzy będą dokładać wszelkich starań, aby zapewniać je klientom i jeszcze bardziej usprawniać procesy pozyskiwania wykwalifikowanych pracowników - komentuje Magdalena Kalitan-Adamek, RPO Solutions Architect w ManpowerGroup Solutions.

- Już dziś można zaobserwować wiele zmian w tym zakresie, jednak ewolucja w kierunku RPO w nadchodzących latach będzie jedynie nabierać tempa. Wobec tego wyzwaniem dla firm jest dziś znalezienie dostawcy, który nie tylko zapewni odpowiedni dopływ talentów, ale także będzie w stanie, za pomocą innowacyjnych rozwiązań, dostosować się do zmiennych i coraz bardziej skomplikowanych potrzeb rekrutacyjnych - dodaje.

Jak wynika z publikacji ManpowerGroup „Outsourcing Procesów Rekrutacyjnych. Jaki powinien być dostawca RPO?", w dzisiejszej rzeczywistości biznesowej - kiedy niedobór talentów w skali globalnej wzrasta - najlepsi dostawcy usług RPO muszą się sprawdzać w trzech obszarach: wykorzystania Big Data, mikrotargetingu talentów i funkcji laboratorium dla procesów rekrutacyjnych klienta.

Big Data i RPO

Najlepsi pracodawcy wiedzą, jak korzystać z ogromnych zasobów danych cyfrowych (np. z portali społecznościowych czy urządzeń mobilnych) i zbierać informacje, aby zidentyfikować, przyciągnąć, zatrudnić i zatrzymać talenty. Odpowiedni dostawca RPO musi dysponować możliwością wykorzystania Big Data na wszystkich etapach procesów rekrutacyjnych.

W dzisiejszych czasach, gdy ewidentny jest niedobór wykwalifikowanych pracowników, a standardowe techniki i strategie rekrutacji są coraz mniej skuteczne, dostawca usług RPO powinien efektywnie analizować Big Data w celu określenia najlepszych rynków do pozyskania talentów. Kluczowym aspektem jest także zrozumienie potrzeb dostępnych kandydatów i opracowanie sposobów, aby ich przyciągnąć.

Mikrotargeting talentów

Kiedyś proces pozyskiwania pracowników ograniczał się do publikacji ogłoszeń i oczekiwania, aż kandydat się zgłosi. Dziś jednak dostawcy usług RPO rozumieją, że dostarczanie klientom pożądanych pracowników wymaga proaktywnego podejścia. Tylko w ten sposób można dotrzeć do najlepszych ludzi, których umiejętności i doświadczenie pozwolą firmom osiągnąć sukces.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.